OpenTX en FrSky vario (telemetry) vraag

Goedemiddag,
Al een paar uurtjes aan het tobben om mijn hoogtemeter (FrSky) goed in OpenTX te laten werken maar ik ondervind nog een paar problemen.

Het eerste probleem was dat hoewel de hooge eenheid in 'm' was geconfigureerd de hoogte in de voice werd aangegeven als 'milli - amps'. Denk dat er een bug zit in de verwijzing naar de voice files. Ik heb de eenheden nu ingesteld in 'feet per second' (f/s), en de dame roept nu gelukkig 'meters'.

Probleem waar ik niet uitkom is het instellen van de parameters van de Alt sensor. Zodra ik de sensor s laat zoeken (en worden gevonden) vind Frsky dat we ons op iets van min 560 meter bevinden. Ik heb wat gespeeld met de sensor parameters maar zonder veel succes, ook na 'telemetry reset'.

Momenteel zijn de instellingen als volgt:

SENSOR 1 0 f/s
Name Alt
Type Custom
ID 0021 0
Unit f/s
Precision 0.--
Ratio 0
Offset 0
Auto Offset -
Positive -
Filter -
Persistant -
Logs -

Wie heeft de oplossing? (Taranis X9D met OpenTX 2.1.3) FrSky Vario sensor, Rx: D8R-XP

Thanks,

Dick

Klein stapje verder. Eenheden wel op 'm' gezet en 'auto offset' aangevinkt. Lijkt nu een beetje in de buurt te komen, al roept de voice file nog steeds 'milli amps'. Geen idee waar deze voice file staat zag alleen een verwijzing in een text file. Misschien als ik daar de verwijzingen 131 omdraai met 121 ??

Helaas van niemand een reactie dus zelf maar flink doorgezocht. Een soundpack 2.1 van OpenTX gedownload (amber) en probleem opgelost. Nu wel twee verschillende stemmen in de Taranis (Zwoele Amber en Koele Microsoft Anna).
Nu nog op zoek hoe ik Zoele Amber voice files kan editten :)

Hoe heb je je hoogtr gecalibreerd?

Er is ook een nederlandse taalversie, echter dat is een combinatie van een man die de getallen zegt en Amber die dan de eenheid aangeeft

2.1 is nog verre van ideaal

Het lijkt erop dat je hoogte kalibratie is gedaan op een hoogte van 560 meter boven NAP, je moet hem zelf weer even kalibreren ;)

edit: beetje oude post maar toch.

Back