OpenTX: Lua Widget, SHADOWED en BLINK flags werken niet (Horus)

Hallo allen,

Ik ben al een tijdje bezig met wat scriptjes voor de Horus.

Alleen stuit ik steeds op het probleem dat de flags SHADOWED en BLINK (en mogelijk andere) niet werken.

Dit is mijn stukje code om het te testen:

Code:
local options = {
    { "Color", COLOR, WHITE },   
    { "Shadow", BOOL, 0}
}

function create(zone, options)
    local Context = { zone=zone, options=options }
    return Context
end

-- This function allow updates when you change widgets settings
local function update(Context, options)
  Context.options = options
end



function ScreenUpdate(Context)

    lcd.drawText(Context.zone.x, Context.zone.y - 8, "Hello" , CUSTOM_COLOR + DBLSIZE + shadowed + BLINK)
    
end




function update(Context, options)
    Context.options = options
    Context.back = nil
end

function refresh(Context)
    
    lcd.setColor(CUSTOM_COLOR, Context.options.Color)
    
    if Context.options.Shadow == 1 then
        shadowed = SHADOWED
    else
        shadowed = 0
    end   
    
    ScreenUpdate(Context)
    
end

return { name="ShadowTest", options=options, create=create, update=update, refresh=refresh }
 
Hoi,

Shadowed is alleen voor de Horus, en Blink is voor alle typen..

Ik weet dat het werkt, omdat ik stukken code heb waarbij het wel werkt.. alleen kan niet uitvinden waarom dit simpel stukkie code niet werkt :confused:
 
Ik ben 'nog' niet bezig met Lua maar meen me wel te herinneren van andere programmeeromgevingen dat je 'GERESERVEERDE' woorden niet mag gebruiken als variabele.
In deze functie is SHADOWED een gereserveerd woord en gebruik je 'shadowed' als variable.


Code:
function refresh(Context)
 
    lcd.setColor(CUSTOM_COLOR, Context.options.Color)
 
    if Context.options.Shadow == 1 then
        shadowed = SHADOWED
    else
        shadowed = 0
    end
 
    ScreenUpdate(Context)
 
end

return { name="ShadowTest", options=options, create=create, update=update, refresh=refresh }
[/QUOTE]
 
Hoi, je constatering is deels juist. alleen Lua en bijvoorbeeld C zijn case sensitive. je kan dus meerdere lijkende variabelen hebben. Bijvoorbeeld:

sensor1
Sensor1
SENSOR1
SenSor1

Zijn 4 verschillende variabelen.
 
Back
Top