Opgelet, Politie Melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric_laermans

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
full

De Politie meldt het volgende:

3u
Weggenomen vanaf Zeesluisweg 03/12/2012
2 professionele helikopter drones met afstandsbediening
Tips / info 09008844

De drones werden op de Zeesluisweg in Scheveningen aangesproken en verzocht te vertrekken. De drones weigerden aan dit verzoek gehoor te geven, waarop het duo geboeid en in een ME-bus werd afgevoerd naar het plaatselijke politie-bureau. Aldaar beriepen de drones zich op hun zwijgrecht, waarop één van de agenten riep: 'KAAAAAAAS'!!!

Hierop werd een foto genomen en hun signalement wordt inmiddels via lokale en landelijke media verspreid. Beschikt u over nadere informatie of voorkennis, neem dan onmiddellijk contact op met 0900-8844 of meld uw tip anoniem.

Laatst bewerkt door een moderator:
[mod]Aangezien we het nut van dergelijke postings niet in zien (we zijn nochtans best te vinden voor een goeie flikkenmop) maar even in het café geplooinkt....[/mod]

In zekere zin een serieus bericht. Er zijn twee drones gevonden door de Politie en schijnbaar nooit opgehaald door de rechtmatig eigenaar.

Clou: iemand die zijn/ haar drone(s) herkent, kan wellicht via deze weg weer in het bezit komen van deze kostbare drones.

Link naar Twitter:

http://twitter.com/PolScheveningen/status/276329771598745600

Beetje jammer dit, is een serieus bericht betreffende gestolen spullen.

Ik kan uit je post ook niet opmaken of dit nou een flauwe grap is, of dat je het echt niet begrijpt.

Dacht in het begin dat het weer de zoveelste zeikpost was over door de politie in beslag genomen hobbyspul omdat er iemand weer eens aan het wildvliegen was waar dit niet is toegestaan. Op dat soort berichten reageer ik altijd wat geïrriteerd, mede vanwege mijn beoogde carrière ( mag jij raden waar dat is).

Maar ondanks dat dat hier niet het geval is vind ik dit toch een beetje een rare manier om een opsporingsbericht te verspreiden, totaal niet behulpzaam, en ook de link naar het twitterbericht werkt bij mij niet fatsoenlijk en is dus niet bruikbaar zoals het er nu staat.

Lijk mij meer dat de twee drones op het genoemde adres zijn gestolen.
zulke dingen vind je niet kompleet met zender en zeker geen twee te gelijk......
dus als ze ergens te koop worden aangeboden...... ff bellen met de politie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back