Opgelicht door webshop?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Frocky, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Een dikketwee maand geleden vraag ik info over stukken voor een wasp V4 aan een Belgische webshop. Ik krijg antwoord dat de stukken voorradig zijn en men vraagt me mijn adres zodat hij een bestelbon ter goedkeuring kan opsturen.
    Ik meld hem mijn adres, en maak hem tevens duidelijk dat de stukken die hij me aanbied niet zijn wat ik nodig heb, ik vroeg een servo 05-A, en hij zegt dat de servo 05-B voorradig is, ik vraag voor een staartrotor houder en hij zegt me dat de staart stator voorradig is??

    In plaats van een bestelbon ter goedkeuring krijg ik een mail dat de (verkeerde) servo en de staartrotor naar mij verzonden zijn. Ik meld hem dat ik niks besteld heb (omdat hij nog van geen enkel stuk de prijs had laten weten en het bovendien niet de stukken waren die ik nodig heb).

    Hij antwoord mij dat zijn "verzenddienst" een fout heeft gemaakt en te vroeg heeft verzonden en dat ik de stukken dan maar terug moet sturen.

    Ik heb van die man niks ontvangen, maar krijg na drie weken weer een mail ter herrinering om mijn faktuur te betalen :confused:

    Ik meld hem via mail dat ik ten eerste niks heb besteld en ten tweede niks heb ontvangen, hij meldt me dat hij het bewijs heeft dat ik die stukken heb ontvangen (wat niet kan, ik heb niks ontvangen en dus ook niks getekend voor ontvangst). ik meld hem nogmaals via mail dat ik niks heb ontvangen dus ook niks kan terugsturen, en betalen wil ik om dezelfde reden ook niet. Ik ben reeds bij de buren gaan vragen of daar geen pakketje geleverd is op mijn naam maar die weten ook van niks.

    Vandaag krijg ik een brief van het vredegerecht van Hasselt :confused::confused: om deze zaak in der minne gaan te regelen. Hasselt is ongeveer anderhalf uur rijden voor mij dus daar sta ik niet voor te springen... Iemand advies wat ik kan doen?
     
  2. Damen-NL

    Damen-NL

    Lid geworden:
    12 sep 2012
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Westkapelle
    Vraag om te beginnen om een kopie van de kooporder, waarop staat dat jij deze spullen besteld zou hebben.
    Ten tweede, vraag ook om een kopie van de ontvangstbevestiging.
    Hierop zou dan ook jouw handtekening moeten staan.
    Staat hier een andere handtekening op, dan is er serieus iets aan de hand.
    Op de kooporder en ontvangstbevestiging zou ook jouw naam en adres gegevens moeten staan.

    Maar opmakend uit jou verhaal, kan dit dus helemaal niet.
    Wat hier mis is kan ik verder niet beoordelen, maar wens je desondanks veel succes.
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Gewoon negeren..... Jij hebt niets besteld, en zij maken de fouten.
    :bye::bye:
     
  4. Damen-NL

    Damen-NL

    Lid geworden:
    12 sep 2012
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Westkapelle
    Dat zou ik in dit geval zeer zeker niet doen!
    Hij heeft namelijk al een brief van het vredegerecht in Hasselt.
    Hier in Nederland is dat een deurwaarder, en die negeren heeft een zeer negatief effect.
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    In dat geval kan hij beter even telefoneren met de verkoper.
    Het lijkt mij niet erg waarschijnlijk dat zij al na 2 maanden een deurwaarder sturen over wat kleine onderdeeltjes.
     
  6. Damen-NL

    Damen-NL

    Lid geworden:
    12 sep 2012
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Westkapelle
    Geen idee, ik weet niet hoe de Belgische wetgeving hieromtrent in elkaar zit.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ligt aan het bedrijf.
    Sommige bedrijven sturen al een deurwaarder als een factuur net een week over tijd is.

    Maar in dit geval heeft hij blijkbaar al een procedure gestart, en je zal e.e.a. moeten bewijzen
    Negeren gaat hem niet worden, dat kan ook worden opgevat als zijnde schuldigverklaring.

    Let wel ff op wat je gaat versturen straks
    Neem ff contact op met de deurwaarder, en trek even na of dit ook wel echt deurwaarders zijn
    Je hoort de laatste tijd redelijk gekke dingen voorbij komen

    en bel die shop even, voor hetzelfde geld is het met een normaal babbeltje al opgelost.
     
  8. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Is het wel een echte brief? Niet dat hij lekker kopietjes zit te verzenden...

    Verder zou ik een aangetekende brief sturen, GEEN gewone brief, met de vraag om een kopie van zijn zogenaamd bewijs te sturen. Als je niks getekent hebt zou ik mij niet druk maken en even bellen ofzo. Staat er wel een handtekening op zou ik zeker naar hasselt gaan en zeggen dat het niet die van jou is.

    Verder zou ik er mij niet druk om maken als je echt 100% zeker bent dat jij of je vrouw bijvoorbeeld niet getekent heeft.
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Hoe kan je iets bewijzen als je niets hebt ontvangen ?
    De shop moet dus met iets komen waaruit blijkt dat er iets naar hem is gestuurt.
    En dan nog.. Er is niets betaald, dus is de order niet afgerond. De fout ligt dus geheel bij de shop.
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    een deurwaarder gaat niet de deur uit, zonder dat deze een factuur heeft die over de datum is. Ze hebben een niet al te beste naam, maar die heren weten wel wat ze kunnen innen, en wat ze (nog) niet kunnen innen.

    Dus blijkbaar heeft een typmiep alvst een factuur gemaakt van het foutieve spul, vergeten dit te versturen, en nu ben je het bokkie omdat een ander deze factuur tegenkomt en hem gaat innen.
    of een ander heeft dit wel besteld, en men heeft jouw naam en adres erop gezet. en misschien op het pakket wel het goede adres.

    Ik verbaas me nergens meer over :D

    Dus vanuit hun kant, die van de deurwaarder, is het net alsof dit een werkelijk te innen bedrag is.

    En je kunt niet bewijzen wat je niet hebt.
    Maar je kunt wel laten zien wat je wel hebt.
    En hij zal echt bewijs moeten hebben dat jij iets hebt besteld, anders heeft hij gewoon pech.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    bij de weg, het gevaar van iets dergelijks compleet negeren, is dat je toch een veroordeling of boete krijgt.

    allemaal niet erg (misschien is het naderhand nog terug te draaien), maar als jij met je gezinnetje een keer door belgie tuft, pakken ze je op kenteken eruit, en moet je hem ter plaatse opeens voldoen.
    Zo handig zijn die gasten daar wel..
     
  12. Damen-NL

    Damen-NL

    Lid geworden:
    12 sep 2012
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Westkapelle
    Ik sluit me in deze geheel aan bij het relaas van Student.
     
  13. Electric

    Electric

    Lid geworden:
    20 okt 2009
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik zou de deurwaarder bellen en het gehele verhaal gewoon uitleggen.

    In nederland is het zo dat als de deurwaarder in het spel is gekomen alles verder met hun afgehandeld moet worden.
    Stuur eventueel ook het mailverkeer wat je met deze webshop heb gehad naar de deurwaarder,
    stuur ook jou verhaal met deze mail mee.

    Ik weet bijna zeker dat de deurwaarder er snel achter is dat er ergens een grote vergissing is gemaakt.

    Succes.

    Gr. Eric.
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    even ook nog een aanmerking:

    als ik wat bij een web-winkel bestel,
    moet die betaling bij de web-winkel binnen zijn
    (of creditcard, paypal ...)
    anders word niks geleverd !

    groetjes van Heli-Uwe
    :bye:
     
  15. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Is geen deurwaarder hoor, het vredegerecht is in Belgie een min of meer rechtbank die kleine geschillen tussen twee partijen in der minne probeert te regelen. Het gaat maar om een bedrag van 35 euro, maar ik ben niet van plan die te betalen, als hij zo 100 mensen oplicht heeft ie ook 3500 euro in zijn zakken.
    Ik heb zoals gezegd niks besteld, enkel info gevraagd, en ik heb ook NIKS ontvangen, dus ik kan ook niks terugsturen :rolleyes:
     
  16. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Achteraf bekeken vermoed ik dat er een bepaalde taktiek achter zit, toen hij me mailde dat de stukken op voorraad waren vroeg hij me onmiddellijk mijn adres om mij een "bestelbon ter goedkeuring" op te sturen, dit had toch even goed via mail gekunnen?
    Omdat ik mijn familienaam nog niet had doorgegeven stelt hij zelf een bestelbon op op naam van peter-jessy, het begin van mijn e-mailadres :) , het adres had ik hem wel gegeven voor het bezorgen van de bestelbon ter goedkeuring

    In plaats van de "bestelbon ter goedkeuring" kreeg ik een mail dat de spullen verzonden waren :confused::confused:
     
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Als dat werkelijk zo is, is het een foute gast...

    Wat voorgaande nog steeds niet minder waar maakt...
    Jammer genoeg heeft degene met de grootste mond nog steeds de halve wereld
     
  18. de79

    de79

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    103
    Frocky, pm me de webshop even. Ik ben nl van belgie en uit de buurt van hasselt. Dan doe ik navraag bij mijn collega vliegers en dan waarschuw ik hen ineens.

    2
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  19. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Ik wil de pm met webshop ook wel. Woon vlakbij Hasselt en mijn vliegclub bevind zich ook in Hasselt dus ben erg benieuwd.
     
  20. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Nog iets wat ik niet begrijp, in de brief staat dat webshop XXXXXX, een éénpersoonszaak, mij voor de rechtbank daagt, en eerder meldt hij me dat "zijn verzenddienst" een fout heeft gemaakt ????
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina