Opgelicht!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door brutus, 28 apr 2013.

  1. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Laatst twee kwesties gehad waarbij ik netjes via PayPal het geld retour kreeg, van de andere kwestie niet daar het meer dan 60 dagen duurde voordat ik de claim indiende. Toen maar de facebook en twitter pagina van de verkoper bestookt waarna ik alsnog een reactie en de spullen kreeg.
     
  2. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    In de huidige overeenkomst staat toch echt: "Na de betaaldatum heeft u 45 dagen de tijd om een geschil te openen."

    Wellicht is het ooit 60 dagen geweest, dat kan ik niet meer nagaan.

    Goet,

    Ad
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Eerst open je een dispute. Daarvoor heb je 45 dagen na het voltooien van de transactie. Kom je er dan nog niet uit, dan leg je een claim neer (dat moet binnen 20 dagen na het openen van het dispute) Vervolgens beslist PayPal wie er gelijk heeft. De hele operatie kan dus wel even duren.
    Verder geeft Marco aan dat hij de tweede keer zijn geld niet terug kreeg, omdat het meer dan 60 dagen duurde voor hij de claim indiende. Dat komt overeen met de door PayPal ingestelde mximale termijn.
     
  4. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    de claim kan ook gelijk nadat je een pakket ontvangen hebt en de inhoud anders is dan de verkoper heeft laten doen voorkomen. Ik heb het een paar keer gehad, ook met Fusuno, die een canope verzonden zouden hebben en nooit gedaan hebben, 2 besteld, 1 geleverd. geen antwoord op mailverkeer, ook niet via paypal... binnen 48 uur een claim gestart en binnen 5 dagen was hij gespoten en alsnog geleverd.

    als je pakket niet geleverd word en de verzender niet reageert dan krijg je je geld terug en volgens mij wordt je account ook geblokkeerd aan rekening nummer.... dus dat rekeningnummer kan dan niet meer gebruikt worden in de toekomst bij paypal... verkopers worden ook geblokkeerd...
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Pay pal is erg streng voor verkopers... Heb ik wel eens begrepen van een kennis met een eigen webshop.

    En aangezien pay pal een groot deel van hun inkomsten kan verzorgen, willen ze deze toch graag te vriend houden
     
  6. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Helemaal correct. Termijn van 60 dagen werd door mij gepasseerd door een internationale verkoper die aangaf het product opnieuw te verzenden na 30 dagen wachten. Na weer 30 dagen wachten had ik weer niets en op e-mails werd niet meer gereageerd. Voor PayPal was de termijn verstreken en was zowel mijn geduld als vertrouwen aardig op de proef gesteld. Na wat negatieve berichten op facebook en twitter werd er wel ineens gereageerd en werd het pakket met een track en trace code verstuurd. Deze heb ik na 20 dagen ontvangen. Kortom gewoon binnen 45 dagen een dispuut openen ook al is het wellicht nog onderweg. Daarna heb je geen poot meer om op te staan bij PayPal. De 60 dagen was voor ebay waar ik ook geen feedback meer kon geven op de verkoper. Dus doe het daar binnen de 60 dagen.
     
  7. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Dat is in Duitsland goed geregeld.
    Als je daar iets niet krijgt, kan je online aangifte doen in de juiste deelstaat, hoor je niets, maar komt het onderdeel wel.

    Had iets besteld, niet goed opgelet, maar het leek prima, zag de status veranderen van betaald-verzonden-afgehandeld, maar er kwam een maand lang niets binnen, geen enkele reactie verder meer, niet goed gekeken, er stond een fax nummer ipv tel nummer.

    Gaan zoeken, en bekand als oplichter

    Aangifte gedaan, niets gehoord, en binnen 2 weken was het binnen.
    Met een poststempel van 2 dagen daarvoor.
    En bij de status stond opnieuw een afgehandeld reactie, met een afkorting er achter.

    En dat ging om 10 euro
     

Deel Deze Pagina