Opgelicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar aanleiding van dit helaas gesloten topic; http://www.modelbouwforum.nl/threads/opgelicht.193353

Wil ik toch even kwijt, dat er helaas altijd mensen zullen zijn die willens en wetens de boel belazeren...

Daarom ben ik voorstander van een zgn "black list" waar gedupeerde hun ervaringen kunnen delen en de oplichters bij naam en toenaam genoemd kunnen worden. Dit zodat dergelijke ziekelijke praktijken hier op het mbf niet meer voorkomen en evt. aspirant oplichters af te schrikken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op het MBF staan we dit soort draadjes niet toe. Ik begrijp wat je wilt proberen maar kopen en verkopen is een relatie tussen twee partijen waarbij een ontevreden koper een verkoper behoorlijk zwart kan maken. Dit is niet te controleren en daarom wil het MBF hier geen partij in zijn.

Er zijn op het internet meer dan voldoende alternatieven te vinden (opgelichtopinternet.nl) of start zelf iets.

Het andere draadje is dus niet voor niks op slot gezet, net als deze.

De mening van de mods en de leiding is hierin niet veranderd.
Is ook al vele malen herhaald.

Maar voor deze nogmaals:
Wij als forum leveren een dienst, door een verkoophoek in te stellen.
Dit is absoluut geen hoofdzaak, het is te vergelijken met een prikbord bij bv de albert heijn om de hoek.
je gaat toch ook de AH niet tot allerlei acties dwingen, omdat de adverteerder achteraf gezien iets anders verkocht als je zelf dacht?

Momenteel zit al bijna 80% van het mod werk in de verkoophoek, wat eigenlijk al ontzettend raar is.
een bijzaak slurpt dus al veels te veel tijd op.
En dan moeten we ook nog eens uit gaan zoeken wie wel, en wie geen gelijk heeft in een koper/verkoper geschil?
De politie komt er al amper uit, en zij doen het voor hun werk...

Het is gewoon zaak te controleren wat je koopt. Vooraf navragen wat het precies is.
Als het kan ophalen.
Dure dingen zowieso ophalen en testen.
En kijken wat je binnen hebt gekregen.

Is dat iets anders dan besteld, ben je opgelicht.
eerst de verkoper raadplegen. geeft die niet thuis, aangifte doen.
Forum is hierin geen partij.

trouwens, dit is geen reden om een discussie over de invulling van de verkoophoek te starten...
daar is al voldoende over gesproken ondertussen.

{edit} ho, tegelijk met Burp ;-) {edit}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back