[opgelost]E-Sky Honey bee 2 en hat motor troubles

Ik heb vanavond mijn E-Sky Honey Bee 2 van een hatmotor voorzien.
Het probleem is dat ik nu veel minder vermogen op de hoofdrotor meer heb, de staart blijft strak staan.
Voorheen met het standaard staartmotortje was het een kanon met zijn pitch maar was het werken met de staart, nu is dat precies andersom.

Verder is aan de hoek van de pitch niets veranderd, de hele setup is hetzelfde gebleven op de hat motor na.
Ik weet ff niet waar ik het probleem moet zoeken, morgen ga ik proberen hem iets meer positieve pitch te geven en kijken of dat verschil maakt.

Het probleem doet zich voor met 1050 mah en 1800 mah 3 cels lipo.

Ik weet het zo ff niet, wie kent dit probleem nadat hij zijn heli voorzien heeft van een hat motor?

Lijkt erop dat je HAT meer stroom trekt dan voorzien, waardoor je hoofdmotor een te lage spanning krijgt en te weinig vermogen kan ontwikkelen. Als eerste zou ik eventuele connectors en snoeren naar de hoofdmotor nakijken, als die te dun zijn geven ze te veel weerstand en stoken het broodnodige vermogen op...
Je kan beter proberen de hoofdmotor meer porrie te geven door je gascurve naar boven bij te stellen. Meer pitch heeft alleen nut als tie al onvoldoende was... De meesten vliegen met max. +10 geloof ik.

Groetjes,

Ton

Opzich heb je wel gelijk over het aantal graden positieve pitch, deze was voorheen voldoende en moet dat nu dus ook zijn.

Voor zover ik weet kan de gascurve niet worden bijgesteld, ik vlieg namelijk met de standaard E-Sky zender.

De hat trekt dus teveel vermogen, op wat voor manier zou ik dat dan kunnen beperken?

Trouwens vanavond met een flinke wind (windkracht 4) bleef de tail echt strak staan, het enigste probleem was de pitch. De wind was trouwens niet het probleem, ik heb het later namelijk nog even indoor geprobeert.

De oplossing is gevonden.

Het pennetje wat de rotorkop vasthoud ging keer op keer krom.
Dat het nu precies gebeurde op het moment dat ik de hat motor erop zette was natuurlijk stom toeval en hierdoor werd ik op het verkeerde been gezet.
Ik heb het opgelost om het pennetje te vervangen (niet door een paperclip zoals ik al zo vaak heb gelezen) door een hardstalen boortje van 1 mm.
Hier breek je een stukje van af op de juiste lengte en is niet meer krom te krijgen.

Hier nog een leuk bewijsje dat de hat motor zijn werk prima doet :D

http://www.amstel76.nl/rc/IMG_0088.AVI

heey Amstel76, mooi filmpje, je vliegt goed :!: over een tijdje nose-in? :wink:
groeten marijn :wink:

Goed gevlogen man ;) Zekers als je pas 2 weekjes in het echt vliegt... ff stug volhouden... Over een maandje nose-in en lazy eight's!

Groetjes,

Ton.

PS Ligt het aan mij of lijkt de staart echt veeeeeeel langer dan de rotordisk groot is?

Back