(opgelost) Servo gears vervangen... nu mech "vast"

Hallo,

Ik heb gisteren bij 2 van de 3 swashservos (JR8717) de complete servogears (4st)
vervangen. Electronische aansturing gaat als een speer, maar bij handmatig de
servowheels te bewegen lopen ze naar 1 kant vast (pos. pitch), dit is niet het geval bij de andere swashservo.

Wat kan dit betekenen ???

Laatst bewerkt:
Asjes ook vervangen? huis bekeken op uitgelopen as gaatjes?. Zeker nog n keer openhalen. Gebruik ook wat vet tussen de gears. Geen dik vet gebruiken.

Ik zou zeggen de desbetreffend servo nog eens uit elkaar halen en kijken ofdat er geen staal splinter oid in zit

Ik heb het zelfde mee gemaakt met de Align servo waar een staal splinter op het tandwielletje van de motor zat verstopt na het vervangen van de tanwielen

S6

jeroen

Niet druk om maken, gewoon vliegen. Dit is bij finless bob servo 101 besproken, kun je checken als je wilt. Dit gebeurt vaker maar is geen probleem....

Nou ik maak(te) me er wel druk om ;)

Is gewoon niet goed als het eerst (voor de crash) niet was en nu wel.

Maar ik ben erachter......er valt een bushing (waar een asje met 2 servogears invalt) in de upper servo casing, die zat niet lekker in de uitsparing.
Ik had m op het asje geschoven maar achteraf blijkt dat het beter is om m in de casing te zetten !

Back