Opgelost: storing brushless CC 35 en Mega 16/7/10

Alex Talsma

PH-SAM
Sinds gisteren heb ik problemen met de combinatie brushless Castle Creations 35 regelaar en de Mega 16/7/10. In de instellingen is niets veranderd, maar bij volgas sputtert de motor wat en zijn de piepjes van de regelaar heel zachtjes. Wissel ik echter de draden van motor om, dan is alles prima maar draait de motor de verkeerde kant om. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groet,
Alex

alle solderingen goed ???
of een draadbreuk .
het omwisselen van de draden mag ja niets uitmaken .
wel weet ik dat bij buitenlopers op een hoge spanning ,
de regelaar het niet meer bij kan houden die zit dan aan de top van zijn toerental .maar dit is een binnenloper toch ???
groeten wiebe

Misschien een magneet los/scheef?

Test je onbelast, of met een prop erop?

Onbelast toert de motor misschien te veel op. En belast, werkt je prop achteruit anders dan vooruit.

Klinkt naar mijn weten naar een kogellagertje. Ook gehad met een 16-7-5 en een 16-7-6.

Ben benieuwd, Groetjes Aaalie

ps. 35 amps regelaar niet een béétje overkillll ?

Het lijkt idd in de motor te zitten. Bij een andere motor is het probleem er niet. Ik probeer het straks nog een keer... 35A is flink overkill, maar die was destijds in de aanbieding... vandaar ;-)

groet,
Alex

Storing is verholpen: een van de aansluitpolen van de Mega motor zat een beetje los. Probleem kon snel opgelost worden met een drup dunne secondelijm. De Easystar vliegt weer prima!

Back