Opgewaardeerde Infinity2 even goed als de Infinity2 LI?

• Topicstarter Topicstarter Tom Berends
  • Startdatum Startdatum
T

Tom Berends

Guest
Is een voor lipo's opgewaardeerde Infinity2 even goed als de Infinity2 LI?
Tom

Dat IS een Infinity2 LI.

Het enige verschil is de tekst, die op de behuizing staat. De lader is dus verder volledig identiek.

Het verschil tussen de oude en de nieuwe versie is de software. Aangezien deze software ingebakken zit in de (Samsung) microprocessor, wordt deze in z'n geheel vervangen bij het upgraden. Er is dus geen aparte prom, eprom of eeprom.

Dat is snel! Welke goede balancer raad je me aan in combinatie met een opgewaardeerde Infinity?

9 minuten. Voor dit forum boven het gemiddelde, hoor!

Welke balancers? Geen idee, misschien helemaal geen balancers?...Dit is momenteel in modelbouwland een hype, dus eerst eens afwachten wat er allemaal nog meer op de markt gaat komen. Tot nu toe doen we het al jaren zonder en de gebruikers van het eerste uur missen ze nog steeds niet. Dit zegt voor mij genoeg. Er zijn hier overigens meerdere draadjes gaande over de zin/onzin van balancers en die volg ik allemaal.

Gewoon niet teveel over nadenken, ik vlieg nu ongeveer 1 jaar met een 3 cellen lipo op mijn picollo, gewoon steeds laden en vliegen zonder balancer en geen probleem. Als er een probleem komt zal het pakketje wel aan zijn einde zijn, als je ze goed behandeld en niet snellaad heb je er lang plezier van. Ik ga de cellen ook niet afzonderlijk meten want stel je voor :roll:

Corrien zei:
Dat IS een Infinity2 LI.

Het enige verschil is de tekst, die op de behuizing staat. De lader is dus verder volledig identiek.

Het verschil tussen de oude en de nieuwe versie is de software. Aangezien deze software ingebakken zit in de (Samsung) microprocessor, wordt deze in z'n geheel vervangen bij het upgraden. Er is dus geen aparte prom, eprom of eeprom.

Hmmm.... een betaalbare upgrade om een Infinity II LiPo ondersteuning te geven ?
Ook toepasbaar op de Infinity I ?

Helaas, de Infinity1 is een heel andere lader, die zelfs door een heel andere fabrikant werd gemaakt.

Back