Opgewaardeerde Wilesco

Puffin

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Zoals beloofd een paar foto's van mijn Wilesco project. Vandaag eens lekker wat esbit met zoonlief er door heen gejaagd en wat balsa blokjes gezaagt.

Wachten op druk....

Ketel is bekleed met hout en een messing strip tot waar het vuur de ketel raakt. Het hout komt niet in aanraking met het vuur. Het zwarte is aanslag.
full

Lekker vuurtje...
full

Afgewerkte stoom gaat via de schoorsteen, condens zakt naar beneden in het bakje.
full

FF olie bijvullen......
full

Nog een beetje smeren....
full

De machine, ribbel plaat vervangen door gelakt houd om de cilinder
full

Laatst bewerkt door een moderator:
En een filmpje, het blijft een wilesco maar het geluid is geweldig, jammer dat fullspeed maar ff duurt, dan weer wachten op druk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi ding. Ik heb hier ook nog iets dergelijks staan wat hard aan een restauratiebeurt toe is.
Als ik daar ooit nog eens aan toe kom, wil ik zeker ook de stoomafvoer-modificatie doen. heb het zelf altijd doodzonde gevonden dat die dingen niet werden uitgerust met een "echt" werkende schoorsteen.

Heb ook gaten gemaakt in de wand tussen vuur en "nep" schoorsteen huisje, ietsje meer trek op het vuur. Door de messing strip op de ketel, net onder de afdakjes links en rechts blijft de vlam mooi hangen tegel de ketel. Vroeger met een beetje teveel esbit sloeg door wind soms de vlam aan de voorzijde naar buiten, nu niet meer.

Back