Opknap project bucker carl goldberg

Ik heb zojuist deze kist gekregen. En ik wil deze gaan gebruiken voor mijn 52cc china motor. Zie hier de specs van deze kist: Carl Goldberg Products Ltd. - Bucker Jungmann - Discontinued

Toen ik hem vandaag kreeg zag hij er zo uit:
full

Na flink wat poetsen ziet hij er zo uit:
full

full

Al met al vind ik het een veelbelovende kist.

Laatst bewerkt door een moderator:
De kist weegt helemaal leeg 5 kilo. Hij zal dus ongeveer met motor, uitlaat en accu rond de 7,5 kilo gaan wegen. Een beetje overpowerd dus met een 52cc. Maar volgens mij moet het toch gewoon gaan.

Hee Ruben,

wel een geinige kist hoor, gekregen nog wel. Toe maar :)

Ik denk wel dat ie wat aan de zware kant wordt, maar daar moeten andere (beter onderlegde) modelbouwers anders maar eens over oordelen.

Als je op de site van Carl Goldberg kijkt, wordt er een flying weight van 9.8 lbs opgegeven. Dat zou een kleine 4,5 kilo (4,45 om precies te zijn) inhouden.

Dat scheelt aanzienlijk met jouw uitgangspunt :shock:

Ik weet niet precies wat er als vuistregel voor de vleugelbelasting van zo'n kist wordt gebruikt, misschien dat iemand er even een idee over kan geven.

Op de site van Goldberg wordt aangegeven dat het vleugeloppervlak 1152 square inch is, ik ga er van uit dat er daarbij al rekening is gehouden met het feit dat dit een dubbeldekker is. Je kan namelijk niet klakkeloos de opppervlakken van beide velugels bij elkaar tellen.

Anyway, laten de kenners maar even reageren.

By the way: leuke oplnapper, wel eer aan te behalen. Ik vind het kleurenschema niet mooi, maar jij hebt vast al iets leuk in gedachten ?

Grtz,
Menno

De kleine dubbeldekkers willen de vaart er in hebben .

Bv. de Pitts van TC (172span) is ontwikkelt voor de 38er maar hij vliegt beter met de 62er en verschillende vliegen hem met de 80er .

Dan zit je op 9kg bij zo'n kleine kist maar vliegt er goed mee .

Dus zal het bij deze (165 span) ook wel goed gaan met de 52er motor .

Mvg Johan

Kijk dit zijn berichten die ik graag wil horen :) . Verder wil ik eerst het toestel vliegklaar maken zoals die nu is. Zeker omdat deze kist in eerste instantie als testkist gebruikt gaat worden voor de motor. Is het denk ik verstandiger er zo mee te vliegen. Voordat ik er veel uren in ga stoppen en ik toestel in de grond zet. Als alles werkt zoals ik wil. Dan heb ik het plan om het donkerrood te gaan maken met gele striping.

Wat voor zervo kan ik trouwens het beste gebruiken voor hoog / laag? Ik neem aan dat de standaar 3,5 kilo servo's te licht zijn. Dat wat is een mooie budget sevo die ik hier voor zou kunnen gebruiken?

als je elk roer zijn eigen servo geeft, dan kom je met de 3.5 een heel eind,
hoogte heeft niet zoveel kracht nodig, richting dat is wat het meest te lijden heeft.

daar mag je rustig een 10 kilo aan hangen.
en ook de ailerons kun je goed met de standaard servo's voorzien.

stuur de hele handel met 6v aan en je hebt zat power

Inmiddels heb ik alle struts gerepareerd. Servo's ingebouwd en de 20cc fs120 (1e type) 4 takt gemonteerd. En hij heeft gisteren al gelopen. Motor zal ik voorlopig wel eerst wat vet laten lopen aangezien deze nog niet volledig is ingelopen.

Ik hoop de kist zondag de maidenen en natuurlijk volgt dan ook een fimpje.

Toestel heeft vandaag zijn maiden gehad en vliegt in 1 woord geweldig. Snel rollen zeer sportief. Tevens tot de conclusie gekomen dat ik toch nog wat meer ervaring op moet doen om goed met deze kist te kunnen vliegen. Dus deze gaat nog een paar maanden terug de plank op.

Ja de 20cc lijkt er echt perfect voor. Hij trekt de bucker met zeer veel autoriteit rond en geeft hem een perfect vliegbeeld.

Back