opknap verslag dingo

Hoi,

ik wil je niet ontmoedigen hoor, alleen een beetje verder helpen :)

Ik hoop voor je dat de spaken stijf genoeg zijn voor je onderstel, doorgaans is dat vrij zacht ijzer en dat wil nog wel eens te makkelijk buigen. Mocht dat het geval zijn, dan kan je bij de modelbouwzaak een stuk verenstaal halen, dat is harder, maar ook veerkrachtig. Beter geschikt voor een onderstel dus ...

Wat betreft de opmerking van willem: hij bedoeld daarmee te zeggen dat het vlieguigje waarschijnlijk bij het landen gelijk op z'n neus zal staan.
Dat voorkom je door de wielen gelijk met de neuslijst van de vleugel te plaatsen.

Overigens betekent dit waarschijnlijk niet dat je het onderstel in z'n geheel moet verplaatsen. Je kan ook proberen de wielen naar voren te zetten, door de poten te verbuigen. Het gaat erom dat de wielen ter hoogte van de neuslijst komen ...

Succes !!!

Grtz,
Menno
 
Nou 't zal z'n broertje zijn - kijk eens naar de cockpitkap. Maar ze zijn duidelijk familie.
Maar, goed hoor - ik had het ook geprobeerd en dat was niet gelukt.

pelikandingo-m.jpg
 
bedankt james!!
er staat dat hij eigenlijk met een 3400 mah lipo moet worden gevlogen.
ik vlieg hem met een 2200 mah.
daardoor mischien dat zwaartepunt.

een goed idee op het landingsgestel naar voren te buigen Bdoets!!
en trouwens spaken zijn van verenstaal :).
spaken zijn gigantisch taai en veren goed mee.
deze tip v/d spaken heb ik een keer van een vriend gehad dus daarom had ik het van een spaak gemaakt.
zal vanavond even foto,s posten van wat ik vandaag heb gedaan.

Grt wilbert
 
Bovenstaande Dingo is niet hetzelfde.

- Dat is een middendekker, Wilbert heeft een laagdekker.
- romp is veel smaller,
- vleugels lopen minder taps toe (Wilberts versie is van achter zelfs recht),
- staart is heel anders.

Dus wle dezelfde naam maar zeker niet dezelfde kist!!!
 
De Dingo is ook zeker een neuswiel kist, de hoofdwielen zitten namenlijk achter het zwaartepunt en hem dal als staartwielkist uitvoeren valt niet mee.

Net wat ze hier al zeggen zullen de wielen bij de voorlijst uit moeten komen, je moet deze dan zo lang maken dat het niet meer lekker zal werken.
 
hmm ik ehb ze nou naar voren gebogen en het toestel blijft echt als een blok naar achteren liggen.
en ik betwijfel het over een voorwiel kist.
achteraan zit wel een sleepblokje waarmee de staart over de grond gaat.
dus???
 
ik heb npi 125 gram toegevoegd aan lood helemaal voor in aan de m4 boutjes maar nog is het zwaartepunt niet goed.
het toestel in nu echt al vliegklaar.
behalve moet ik nu even nog het zwaartepunt goed krijgen en een kap maken.
een kap weegt ook niet veel dus er moet to echt nog wat lood.
je merkt wel dat hij iets minder hard naar achter valt maar het is nog steeds er fout met het zwaartepunt.
 
Hoi,

125 gram lood in een klein electro toestel :shock: ???
Dat is echt zonde, allemaal nutteloos gewicht ...

Heb je de motor al naar voren gezet dan, die hoort echt niet tegen het schot aan te zitten hoor ...

Je zal uit moeten vinden hoe lang het kapje was en dan de motor op de juiste afstand zetten. Heeft de vorige eigenaar geen foto's of misschien nog wel een tekening ???

Verder kan je kijken of het mogelijk is de accu verder naar voren te plaatsen.

Grtz,
Menno
 
alles zit MAXIMAAL voorin.
en ook de motor aan het toppje van de M4 boutjes.
zelfs de servo,s heb ik verder naar voren gehaald.
125 gram is not lang niet genoeg!!!
er moet nog zeker 80 of mischien wel 100 gram bij wil ik heb recht krijgen.
ik pak hem tenminste hoop ik wel goed vast he?
er zit een zwaartepunt stikkertje en daar pak ik hem vast.
het klopt ook wel aaridg want het stikkertje zit op 1 derde van de vleugel. (1 derde vanaf de voorkant van de vleugel).
dit is wel K**.
hoe kan ik dit oplossen?

Grt wilbert
 
ik balanseer onderdekker toestellen altijd op zn kop., volgens mij mag dat niet veel uitmaken als je dat rechtop doet ik vind je toestel wel heeeeeeeel erg staartlastig :sad: is het evt nog mogelijk om achter nog wat aan gewichtbesparing te doen????:wink:

mvgr johan snijders
 
mischien, maar dan moet ik folie gaan verwijderen en mischien schuren?
ik weet het echt niet wat ik precies nu moet doen.
erg sunt want als dit niet goed komt vliegt hij ook apsoluut niet.

Grt wilbert
 
ik denk dat je er met gewichtsbesparing achterin nog steeds niet komt (zonder lood) de vleugel van het model zit trouwens heel erg ver naar voren, misschien zou je de vleugel wat naar achteren kunnen plaatsen? het is wel een boel werk maar dat is volgens mij de enige manier om je c.g. goed te krijgen zonder extreem veel lood toe te voegen.

Groeten,
Sam
 
Hoe heb je de spullen erin zitten nu; de accu tegen de firewall aan?
Misschien kan je anders een mooie motorkap van daklood buigen...:cool:
Toch ben ik er van overtuigd dat de motor ooit ongeveer op deze plek heeft gezeten, kijkend naar de vorm van de onderkant van de romp.
 
alles max max max voorin.
er kan niks meer verder voorin.
maar weet je wel hoe verschrikkelijk veel werk het is om de vleugel naar vooren te krijgen!!
dan moet ik eerst een hoop hak en zaagwerk verrichten en dan hard gaan polyesteren.

Grt wilbert
 
Het lijkt mij makkelijker om het volgende te doen:

1) motor nog verder naar voren (dus bouten verlengen met "hoge" moeren en stukje draadeind.
2) regelaar onder de motor plaatsen en niet in de romp.
3) Kijken of je een gat in de firewall kan maken waar de lipo doorheen steekt, zodat je de lipo verder naar voren kunt schuiven door de firewall heen.
Natuurlijk wel een "doosje" voor de lipo in de neus maken, hier hoef je niet op gewicht te letten.

Ik had hetzelfde probleem met een TigerMoth gehad die ontworpen was voor een speed 400 met vertraging (130 gram), toen ik de motor verving door een 40 grams buitenloper moest er dus 90 gram lood in de neus maar ik heb het op bovengenoemde manier opgelost zonder 1 gram lood.

Succes Willem
 
Back
Top