Opknap verslag: Het-Rc Cap 232!

Om dit draadje weer ff tot leven te wekken.... :)

Omdat ik er niet van hou dat je éérst de lipo moet aansluiten en dán pas de vleugel moet monteren etc. etc. heb ik er een stekkertje in gemaakt en de kap demontabel door middel van rubbertjes, werkt perfect!

Afb0150.jpg

maar ik heb nu een rtf cap 233 het-rc staan klaar voor z'n maiden maar wáar ligt het zwaarte punt??
Echt geen idee, wat betreft de beschrijving...... die zat er niet bij.....

Groet,

Jeroen

Heb zelf de cg iets naar achteren geplaatst....

maar dat moet je zelf maar kijken wat het prettigst vliegt.... heb zeker 5 a 6 keer mijn cg verplaats voor dat het lekker vloog

wat betreft de maiden doe het rustig aan.....;)

Bedankt Francisco de handleiding had ik ook nodig. Had deze ooit overgenomen van iemand zonder handleiding.
Enige nadeel vind ik dat er niet echt nagedacht is om de accu redelijk snel te kunnen verwisselen laat staan loskoppelen offff zijn er die er iets anders op verzonnen hebben?

Check m'n foto,

Ik heb een t stekker genomen ( female) en deze in de cockpit gelijmd.

Vervolgens een male t stekker waar de rest achter zit ( esc ontvanger motor)

Cockpit kapje 4 gaatjes in gemaakt waar weer canopy rubbers in passen (van bijv. een heli), 4 x 1,5 of 2mm stukjes rond carbon in de zijkant gemaakt zodat het kapje er snel op en af kan.
Ik kan nu rustig de accu plaatsen vleugel er onder en als alles klaar is snel even de stekker er in en het kapje er op ( 10 sec werk )

Idealer kun je het bijna niet maken, ik had nog gekeken naar een schakelaar aan de buitenkant, maar die moet wel de hoge stromen aan kunnen die de accu gaat leveren....
Uiteindelijk was dat geen optie meer.

Wellicht dat je hier iets aan hebt.

Grtz,

Jeroen

Mooi gedaan maar om de accu eruit te halen ben je ondanks alles nog even bezig lijkt me????
Maar je kan de lipo zo wel makkelijk opladen als je die in het toestel laat zitten.

Hier ga ik me eens over bedenken hoe het nog anders kan al is dit een heel goed idee.

Mooi gedaan maar om de accu eruit te halen ben je ondanks alles nog even bezig lijkt me????
Maar je kan de lipo zo wel makkelijk opladen als je die in het toestel laat zitten.

Hier ga ik me eens over bedenken hoe het nog anders kan al is dit een heel goed idee.

Dat zou ik nooit doen, laden in je toestel.
Laatst nog iemand hier op het forum die net op tijd zijn 88 inch ef naar buiten kon krijgen omdat de lipo in brand was gevlogen.
Kist weg maar beter dat dan ook je huis in de fik.

Of je met het laden in de kist alleen op het veld doen.

Het blijft lastig om de accu er op een andere manier in te leggen.

Opladen in een toestel is ook niet mijn voorkeur, heb foto's van een resultaat gezien wat níet goed ging...

Dat is waarom ik er nog niet uit ben hoe ik het ga doen. Enige accu die ik laad in toestel is die in mijn swift 2.

Back