opknappen 'bootje'

• Topicstarter Topicstarter jensvanslembrouck
  • Startdatum Startdatum
J

jensvanslembrouck

Guest
hoi iedereen,

ik heb op zolder nog een 'vrak' gevonden, van in vaders tijd.
ik zou het graag terug volledig varend te krijgen.

de boeg was volledig gebarsten, deze heb ik volledig terug gedicht met poliëster.
nu weet ik niet hoe wat waar hoe ik het verder moet doen, er zit momenteel een roer in, maar dit is niet meer dicht, moet ik dit dichten, of plaats ik best iets nieuws? ook voor motor weet ik niet hoe of wat ik dien te plaatsen.

mvg jens

hoi iedereen,

ik heb op zolder nog een 'vrak' gevonden, van in vaders tijd.

de boeg was volledig gebarsten, deze heb ik volledig terug gedicht met poliëster.
nu weet ik niet hoe wat waar hoe ik het verder moet doen, er zit momenteel een roer in, maar dit is niet meer dicht, moet ik dit dichten, of plaats ik best iets nieuws? ook voor motor weet ik niet hoe of wat ik dien te plaatsen.

mvg jens

Jens, foto plaatsen, dan kunnen we je helpen.
Gr.Theo.

hoi iedereen,

ik heb op zolder nog een 'wrak' gevonden, van in vaders tijd.

mvg jens

Dat heet dus zo in schipperstaal

Er zitten wel meer kleine taalvaudtjes in de openingspost. Gelukkig is het verhaal al wel een stuk leesbaarder dan sommige andere mensen posts doen, zonder leestekens enzo.

Maar om te concentreren op de vraag van de topicstarter: Wat Comtheo al zei, een foto is min of meer noodzakelijk voor een goed advies. Bij voorkeur geen onderbelichte telefooncamerafoto, maar een foto waarop e.e.a. goed te zien is. Helemaal goed is het, als je naast een overzichtsfoto ook wat detailfoto's post van de punten waar je vragen over hebt.
Verder is meer informatie ook handig: Hoe lang, breed, hoog, is de romp? Wat voor type boot is het? Wat wil je bereiken, behalve de boot weer drijvend en bestuurbaar krijgen?

Hallo Jens,

Over het taal gebeuren hoef je je eigen niet druk te maken, ik kan je bericht goed lezen,

Maar wat Setsunakaede en Comtheo61 schrijven ben ik eens, Geef wat meer input zodat wij kunnen zien wat de schade/gebreken zijn aan het schip,

Want een foto zegt meer als 1000 woorden,

Mvg Vincent,

Hallo Jens,

Over het taal gebeuren hoef je je eigen niet druk te maken, ik kan je bericht goed lezen,

Maar wat Setsunakaede en Comtheo61 schrijven ben ik eens, Geef wat meer input zodat wij kunnen zien wat de schade/gebreken zijn aan het schip,

Want een foto zegt meer als 1000 woorden,

Mvg Vincent,

Ik heb het niet over taalfouten
Maar over de benaming van iets
Vrak is in dit geval een wrak
Alhoewel
Een wrak meestal wel gezonken zit
Kijk maar eens op google
Wrakkenwet

Ach

Mijn auto wordt ook wel met Wrak aangeduid
Gezonken issie anders echt niet hoor.
Ik moet er ook niet aan denken, water in mijn radiateur... Huuuuu
;-)

Zullen we nu maar gewoon rustig foto's en info van de topicstarter af gaan wachten?

hoi,

sorry voor de vele taalfouten, maar mijn browser ondersteunt geen spellingscontrolle, en ik heb zwaar dyslectie of hoe je het ook schrijft, ik kan maw niet schrijven, typen, ...

ik ga straks wat foto's en zo online plaatsen, eerst snel wat eten :)

mvg jens

zizo, zoals belooft wat meer info:

hij is 56cm lang, 19cm breed en de onderbouw is 9 cm hoog gemeten van de onderkant van de boeg tot thet dek, de rest word waarschijnlijk volledig afgebroken.

383635_2818652825926_1247043119_33239766_776615145_n.jpg

387523_2818653265937_1247043119_33239767_73717964_n.jpg

384815_2818653505943_1247043119_33239768_1966568660_n.jpg

386161_2818654505968_1247043119_33239770_1747126614_n.jpg

376176_2818654665972_1247043119_33239771_1856256094_n.jpg

389511_2818655305988_1247043119_33239773_1328377649_n.jpg

groetjes jens

lijkt wel erg veel op de Carina van graupner......
komer al die "oude" kruisertjes weer van zolder??:):):)

wat betreft het roer, destijds was dit afgedicht met een rubber doorvoer rubbertje...

Laatst bewerkt:
Denk dat Robert het aan het rechte eind heeft.

carina1.jpg

Je zou de roerkoning goed kunnen invetten met vaseline of een nieuw roertje plaatsen (compleet)

Leuk bootje, daar valt nog wel wat van te maken. Maar ligt het aan mij of is de afstand tussen schroef en roer wel erg groot, waardoor het roer minder werk zal hebben.

Nee Heren, dit bootje is zonder twijfel de " Nautic ". Deze kit is zeker 35 jaar oud.

full

full

Groetjes, Jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bedoelt, "dezelfde romp" dan hooguit, toch? Want de opbouw verschilt op een paar punten redelijk duidelijk, zoals de afmetingen van de ramen in de zijkanten.

Ik vraag me af of de romp hetzelfde is, op dit plaatje lijken de sprayrails een stuk later te beginnen, en op het "wrak" beginnen ze direct bij de voorsteven.

Carina:

Carina.JPG

img3226z.jpg

"Wrak" aka Nautic:

389511_2818655305988_1247043119_33239773_1328377649_n.jpg

Laatst bewerkt:
ok, bedankt, nu week ik al naar welke staat ik hem terug moet zien te krijgen, maar kan iemand me wat helpen ivm motor, schroef, roer? want hier ken ik namenlijk niets van, het is mijn eerste bootje,

momenteel zit de schroef vast met een hoop tandenstokers

goetjes jens

hallo

een 400 speed zal hier best zijn werk doen
al de rest zal teveel gaan wegen denk ik
als accu een Nmh paket van 5 a 7 cellen er in dan komt dit bootje best nog in planee
wel tof dat de ouderen onder ons nu al die oude modelletjes terug te zien gaan krijgen
en met de motoren van tegenwoordig gaan deze bootjes al snel harder gaan varen dan waar ze oorspronkelijkk voor ontworpen waren

dus speed 400 en kiezen tussen 6 volt of 7.2

je kan voor 2S lipo gaan met de 7.2 maar dan wordt het echt een speed boot

gr raf

Laatst bewerkt:
@ Jens, het zou misschien handig zijn je woonplaats te vermelden in "je gegevens" zodat als iemand zijn hulp zou willen aanbieden deze ook weet wat je woonplaats is............

sorry, dit ben ik blijkbaar vergeten, ik ben van lichtervelde (west vlaanderen)

er zit ook geen schroefas of zo meer in, en het roer is waarscheinlijk ook niet meer zoals het hoort te zijn,
zou iemand me kunnen zeggen wat ik hier best in plaats?

zoals al gezegd het is mijn eerste bootje en de shop waar ik normaal mijn materiaal haal (vliegtuigjes ed) heeft ook niets van ervaring met bootjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Back