Opknappen fg onroad

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Freek-Johan, 22 mrt 2015.

  1. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Ben ook wel benieuwd hoe dat in elkaar zat.
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    1 stukje L profiel maar je vast waar de schokbrekers ook vast zitten. Hoekje eruit waar de kabel langs komen.
    2e stuk L profiel maar je met een schroefje vast aan het eerste L profiel, hoekje rond maken zodat het kan draaien. Boor je gaten in zodat de kabels erdoor kunnen. Dit L profiel is zolang dat hij net iets verder dan de servo komt. Ter hoogte van de servo boor je er een gaatje in. Servohevel op de servo met een stangetje eraan en door het gaat en een stopje erachter. Als je nu remt trekt hij L profiel 2 aan en dus de kabels aan. Geef je gas schuift het stangetje door het gaatje. Het stangetje niet vast zetten, Met gas geven moet het stangetje vrij bewegen, met remmen trekt hij hem aan en laat je de rem los moeten de kabels hem terug trekken, Dus de veertjes op de remklauwen moeten zo sterk zijn dat hij hem terug trekt. En dan kun je ze afstellen. Zijn vast nog andere methodes maar dit werkte voor mij wel mooi,

    Hoop dat je het nu snapt. Had dat op de tour en truck. Allebei verkocht omdat ik het offroad leuker vind. Eigenlijk wel jammer, auto ging best hard, Met de lasergun gemeten op 74km/h op een vrij kort recht stuk. Mijn truck over de 80 maar dan moest je remmen, zat een betonband op het eind.

    Waar heb jij die auto gekocht, heb hem ook verkocht aan iemand uit regio Veendam.
     
  3. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Het is mij helemaal duidelijk volgens mij, je maakt er gewoon een hefboom van. Dan liep hij mooi aan ik moet met de vertanding bezig hij loopt nu niet harder als 50 denk ik als ik dat zo in schat. Ik zal zo even kijken of ik het nog ergens terug kan vinden waar hij weg komt, hij is met de post gekomen. Ik heb hem gekocht op MP van ene henk.
     
  4. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Zo weer een stapje verder in het fg project. Hij is weer voor een gedeelte gedemonteerd voor een grondige schoonmaak beurd. Tevens de 2 bak gemonteerd, hier moeten allen nog andere tandwielen voor worden besteld. Zit nu 18-46 en 20-44 op, dit wil ik naar 24-40 en 26-38 brengen of 22-42 om 24-40. Maar dat moet ik nog even bekijken. Ook ben ik nog op zoek naar een uitlaat bocht maar weet niet welke er op past. Is er misschien iemand die het wel weet?
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Vandaag de boel weer in elkaar gezeten uiteraard getest. De auto rijd nu al een stuk harder met deze vertanding, de 2bak werkt goed maar mag naar mijn idee wel iets eerder over schakelen. Ik had alleen 2 probleempjes vanavond, de achter rem schijf loopt ergens aan terwijl de rem stang gewoon los zit en het tandwiel van het diff is los gegaan. Dus dat moet nog op gelost worden. 1 ding weet ik wel de voor remmen moeten wel aan gesloten worden, zodra je remt dan wil hij meteen de kont omgooien.
     
  6. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Niet echt mooi weer gehad om te rijden vandaag. Dus maar weer wat gesleuteld. Ik heb bij de voorste draag armen de kunstof busjes geplaatst die de boel goed centreren. Tevens de spuitbus te hand genomen en de buitenkant van de remblokken rood gemaakt, vind ik toch mooier staan dan het standaard zwart.
    [​IMG]y
    Zonder busjes.

    [​IMG]
    Met busjes.

    [​IMG]
    Rem blokjes rood gemaakt.

    [​IMG]
    Op de auto gemonteerd.

    [​IMG]
    En met het wiel er op.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er inderdaad beter uit zo, ga zo door!
     
  8. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Zit er aan te denken om nog meer onderdelen te spuiten zo als de draag armen. Aan gezien alu onderdelen me op dit moment te prijzig zijn, weet alleen nog niet helemaal wat voor kleur er mooi op staat. Zat zelf te denken aan blauw of wit, misschien dat iemand anders nog goede ideeën heeft?
     
  9. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    mijn idee, mooi rood is niet lelijk.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Freek-Johan vindt dit leuk.
  10. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Vanavond weer even gereden, en meteen de motor goed af gesteld, het motortje maakt nu veel meer toeren. Zal morgen toch de andere tandwielen maar bestellen. Er zit echt geen gang in op dit moment.
     
  11. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Motortje al ingereden ??

    kan wel 3 a 4 liter duren voor hij goed los komt.
     
  12. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Hij heeft nu ongeveer 2 liter gelopen. Dus dat is al op de goede weg. Zal zien dat ik deze week weer wat kan rijden, ten minste als het weer wat mee zit.
     
  13. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Al een tijdje geen update meer gedaan wegens tijd gebrek. Maar er zijn al wel weer wat zaken veranderd, er zijn nieuwe tandwielen gemonteerd. Ik heb er nu 24-40 op zitten en ik moet zeggen dit rijd echt stukken beter, Tevens heb ik de voorste draag armen plus ophang punten geel gespoten en ik moet zeggen dat staat niet on aardig. De achterste draag armen worden binnenkort ook gespoten net zoals de radio plaat. Maar daar later meer over. Ook de voor remmen heb n ik nu klaar en, en ben dik tevreden over het rem gedrag wat hij nu heeft. Ik ben nu op zoek naar een andere boddy, iets van een ford mustang of zo iets. Of een andere Amerikaanse sportwagen, heeft iemand misschien een idee waar ik zo'n kap kan bestellen of weg kan halen. Heb al even gezocht maar tot nu toe helaas nog nix gevonden.
    Dit was het voor deze ronde, volgende keer meer.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  14. Roaldo

    Roaldo

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Rotterdam
    Wauw, dat geel ziet er echt kicken uit. Met wat voor soort verf is dat gebeurd? En wil het een beetje blijven zitten voor zover als je nu kan zien?
     
  15. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Dank je, ik heb verf gebruikt van motip. Heb er nu al weer een paar keer mee gereden en de verf houd zich hartstikke goed. Moet er alleen nog een keer mee bezig omdat ik de boel niet helemaal goed had ontvet, nu zie je er wat plekjes opzitten wat niet helemaal netjes is. Maar dat doe ik tegelijk met de draag armen achter.

    [​IMG]
    Deze verf gebruik ik.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Doe je nog wel eens rijden met de auto?
    Hoor weinig meer hier.
     
  17. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Rijd op dit moment met de carson attack de onroad staat tijdelijk even op de kast. Persoonlijk vind het offroad rijden toch leuker. Bij onroad rijden hier ben je op een parkeerplaats aan gewezen, en aan gezien mijn zwager en schoon pa ofroad rijden terwijl ik daar onroad rijd begon dat wel weer meer te kriebelen. Helaas was het blok van de carson aan gort en heb dus het blok van de onroad gesleuteld en op de carson gemonteerd. Zit nu nog te twijfelen of ik ook de schijfremmen over zet. En dat soort dingen en de onroad als roller ga verkopen, maar daar ben ik nog niet over uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Jouw locatie nodigd indd wel meer uit tot offroad.
    Was even benieuwd. We zien de attack wel weer een keer voorbij komen hier ;)
     
  19. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ja klopt dat is het hier ook. Ja dat komt helemaal goed. Staat hier ook al ergens een draadje over de attack, denk dat ik daar binnenkort weer verder in ga. Over het reilen en zeilen van de auto. En als ik tegen een goed blok aan loop dan is er ook nog wel een kans dat ik de onroad weer rijdend maak, maar de kans dat hij als roller weg gaat is ben ik bang toch wat groter. Hij staat me nu eerlijk gezegt ook wat in de weg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Na een paar jaar weer verder in dit draadje, ik zou de onroad verkopen omdat hij in de weg stond maar is toch gebleven. Wel helemaal in onderdelen maar dat mag de pret niet drukken.
    Heb een nieuw projectje bedacht met de onroad, ik wil er een soort van rally wagen van maken met banden van een marder er onder. Gister avond begonnen met de boel wat schoon te maken. En vanavond beginnen met opbouwen.
    Er zal het 1 en ander nog wel aangepast moeten worden maar daar gaan we vanzelf achter komen. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    M@rcel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina