Opknappen plezier bootje

Hallo,

Via marktplaats heb ik afgelopen week goedkoop een winterprojectje gekocht. De boot heeft wat liefde en power nodig om weer te water te kunnen gaan :)

De plannen:

-Aandrijving inbouwen (Motor, regelaar + Servo)
-Buitenkant opnieuw schuren en strak maken
-Opbouw opknappen, of opnieuw maken.
-Interieur maken
-Varen :D

Updates zullen hier te zien zijn!

Iemand enig idee hoe ik de motor goed op de as kan krijgen aangezien de as redelijk hoog in de boot zit..

Schroefas + koker inkorten. Het lange eind in de boot dient nergens toe en geeft alleen maar trillingen. Het binnenlager opnieuw in de koker persen. Succes ermee. Gr. Klaas.

Vandaag een lekker dagje vrij, dus mooi de tijd om even bezig te gaan met de aandrijving..

Ik heb er voor gekozen om de as niet in te korten. Ik heb een constructie gemaakt dat de accu onder de motor kan liggen en de motor er bovenop gemonteerd wordt.

Ik heb net een koppeling besteld, dus zora deze binnen is zal de motor definitief op zijn plaats komen. Eerst nog even uitvogelen hoe de accu het beste vast gezet kan worden :D

Hallo Peter,

Vóór je de motorsteun vastlijmt, zou ik de sleufgaten aan de aszijde van de motor overnemen op het motorspant, de extra ventilatie zal de motor goed doen op warme dagen.

Groeten, Jan.

hallo peter

het beste is de motor nu reeds uitlijnen door een buisje te nemen wat over de as en de motor as past
met een buisje zit de uitlijning iets beter dan met een koppeling
als je nadien de koppeling plaatst zal er zo minimale of geen afwijking zijn

gr raf

De kleurenstelling die ik ga gebruiken is lichtblauw met bordeaux rood. De bovenbouw blijft gewook wit..

Tarpan_schaalmodel_2kl.jpg

Tarpan_schaalmodel_1_kl.jpg

Lief scheepje.
Maar wel met een knap droevig gezichtje, door die grote dakrondte. :p

Ik had de opbouw (of eigenlijk alleen de stuurhut) gaan verbouwen, om de reden die Harm hier aanhaalde. De dekrondte platter en het stuurhutje een tikje lager. Dan kijkt ie niet zo verdrietig meer. Hoe dan ook, het is een leuk bootje.

Back