Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Ron, bedankt voor je aanbod, maar die heb ik bij de aankoop erbij gekregen.Hallo fisherman,
Ik weet niet of je interesse hebt, ik heb de originele tekening en beschrijving nog liggen.
Als je de mogelijkheid hebt om ze ev. te kopieren, kan ik ze opsturen.
Gr. Ron
Dan blijven ze mooi zitten, ik heb de Raboesch type-D gevonden zoals je me aanraadde, maar dat lijkt me het type 'werkschroef' of is dit niet het geval? De type-C lijkt meer op een speedschroef, ik sla je advies niet in de wind, maar ik vroeg me af of de type-C niet meer geschikt was?Schroefassen lijken me van Graupner, werken dan prima, mits goed gesmeerd.
Bedankt voor de info Roel, ik neem ze waarschijnlijk in 1 maatje kleiner aangezien mijn motoren ook een maatje kleiner zijn.Roel heeft al geantwoord in een PB. Ga ik natuurlijk niet hier in het openbaar op het forum kwakken, want dat zou gelijk staan met het verklappen van staatsgeheimen...![]()
Inderdaad Type-D 162 3blads, voor mij in 25 of 30mm, ben er nog niet uit wat het beste voor mijn 500/21T motoren is.Dan moet ik je ook maar eens een pb erover sturen. Of misschien heb je het wel verklapt in het Corolikits topic. Maar dat is nogal lang... :wink:
Edit: hmm, blijkbaar had ik verkeerd in mijn hoofd dat Roel er 4-blads onder had, ik kan alleen maar wat vinden over een 3 blads 40 mm met spitse naaf, dat zou dan type 162 moeten zijn.
Ik vind het niet erg om hem op te knappen hoor, dat is juist het leuke eraan, zo opbouwen dat die naar je eigen wensen is. Ik zal eens kijken of ik de scheg wat smaller kan krijgen.dat is altijd het gevaar als je een oudje koopt :je eindigt altijd met meer af te breken en te veranderen dan dat je van plan was
dat schuin zitten van de assen zou ik me in dit geval ook niet druk in maken,alleen :wat zitten die schroeven dicht tegen die "steun" aan!
waterstroom naar die speedschroef kan nooit optimaal zijn geweest
beter is die steun dunner te maken of de schroef er toch wat verder af te proberen zetten
Oke, dat zal ik eens proberen, maar ik ga toch voor een nieuw setje motoren, de Robbe Power 600/19 7,2v met daarbij deze accu's Robbe Roxxy-Power ZX 2S 5000mAh 25C, wil er dan 1 aansluiten en de ander als reserve, zodat ik die in kan schakelen zodra de ander leeg is tijdens het varen. Ik zoek alleen nog een goede regelaar, wat is een betere keuze, de Robby Navy Control 535, Rokraft of een Rookie Navy, en welke Rokraft zou ik dan moeten hebben? Of hebben jullie betere suggesties? Wil wel alle functies, achteruit, stop, vooruit.Drupje olie op de lagers kan misschien ook al redelijk wat wonderen verrichten.