Opknapverslag 1e generatie Simprop Excel

Nadat ik vorig jaar van Gradje een oude Simprop Excel heb gekregen is er niet veel gebeurd. Nu maar eens de koe bij de horens gevat en de tekening en romp bekenen om te zien wat er moet gebeuren.
De romp is goed doormidden en heeft in het voorste segment flinke schade.
Ik heb besloten om alles vanaf de voorkant van de vleugel opnieuw op te bouwen.
Eerst de folie verwijdert, voorste rompdelen losgemaakt en zoveel mogelijk uit elkaar gehaald.
Folie van de vleugels verwijdert en begonnen aan de reparatie van de houten bevestigingspinnen.

Zou leuk zijn als er iemand is die nog een originele bouwhandleiding heeft....
En zijn er nog mensen die met de eerste generatie Simprop Excel rondvliegen ?

Morgen even wat fotos uploaden.

Ik heb hier nog de complete bouwdoos liggen.
Er zal vast wel een beschrijving bij zitten.
Stuur volgende week een PB.

Groeten JH

Hoi,
Zelf heb ik enkele jaren geleden de Exel Solar gebouwd, nieuw, uit een aanbieding op dit forum, te koop! Natuurlijk inclusief de tekeningen. Als je meer informatie over de Exel wilt hebben hoor ik het wel. Het model vliegt fantastisch, ook zonder Solar!
Groet,
Piet G.

JH, ik ontvang graag een PB.

Piet, nooit geweten dat er een Solar versie is. Vlieg je er nog mee of staat hij te koop?
Hoe vliegt hij als 2-asser zonder rolroeren ?

Groet,

Ronald

Hoi Roland,
Hier vlieg ik zeker mee! Hij vliegt als 2 asser fantastisch, ik ken ook iemand die hem vloog als electro zwever.Hij bleef altijd als langste in de lucht! Dus een fantastisch ontwerp.
Hij staan NIET te koop !

groet,
Piet G

JH, ik ontvang graag een PB.

Piet, nooit geweten dat er een Solar versie is. Vlieg je er nog mee of staat hij te koop?
Hoe vliegt hij als 2-asser zonder rolroeren ?

Groet,

Ronald

Klinkt goed Piet.

Nu eerste de beloofde foto's.

Zo heb ik de Excel meegekregen van Gradje toen ik dacht dat het een Edelweiss was..

full
Insert Photos and Images

Insert Photos and Images

Vervolgens maar wat gaan ontleden om te zien tot hoever de romp nog bruikbaar is...

full
full
full
full
full

...werk aan de winkel...en uitzoeken of ik er een electro uitvoering van ga maken....mooi winterklusje :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ronald,
Hierbij een foto hoe hij gaat worden als electro zwever.
Ik adviseer je wel om in de vleugels een setje remkleppen te bouwen.
Dit zal je heel veel zorgen besparen als je in de thermiek komt!
Ook hiervan een foto.
Succes!
Groet, Piet

Ziet er goed uit Piet. Heb je wat details van de kleppen ? Waar heb je ze gekocht, merk ?

Groet,

Ronald

Alweer een poosje geleden, maar volgens mij heb ik hier Simprop remkleppen in gemonteerd.
Hij zal dan gaan om bestel nr. 1028707 L=260 mm.
Deze zijn voor een 2 meter zwever en werken perfect!
Ik denk dat je ze nog gewoon bij de modelbouwwinkel kunt bestellen!
Succes,
Piet

Back