Opknapverslag Eismann HAI

WOW. Echt weeer een suupermooie kist! Ik wil m graag es in het echt bewonderen...

Groetjes! Succes met de maiden!

Vliegt geweldig. Alleen deze week even niet meer :mrgreen:

100405_Hai019.jpg

Op het eind van de middag, bij wat de laatste vlucht zou worden, reageerde het toestel direct na het lanceren nergens meer op en ging knoepes hard 30 cm de grond in. Mijn zender bleek zichzelf te hebben uitgeschakeld. Later bleek het stekkertje aan de printplaat gammel. Een keer flink schudden met de zender maakte dat die even geen stroom kreeg. Een MX-16S moet je dan met wat knoppen inschakelen maar daar was natuurlijk geen tijd voor.

als je goed kijkt zie je de ontvangeraccu diep onder de grond :-)

100405_Hai020.jpg

Op zich valt de schade wel mee. De neus is er af maar Erik gaat die er weer aan plakken.
Nu we toch bezig waren; mijn matje leek de klap prima te hebben doorstaan. Op dat punt was in ieder geval niks kapot. Maar met een beetje trekken kwam het hele matje er zó weer uit. De epoxy zt nog wel in de romp. Dus Gera...je had helemaal gelijk. Op zich was het sterk genoeg, zeker toen de servotray er in zat maar echt vast zat het niet.

100405_Hai021.jpg

Behalve de neus is eigenlijk alles nog heel. De vleugels mankeren niks, het stabilo ook vrijwel niks en de romp is achter de breuk helemaal intact. Een servo is kapot en een heveltje op de linker aileron is gebroken maar dat was het wel.

Maar goed. Vliegen was GE-WEL-DIG. Echt een hooligan vliegtuig. snap-flap werkt prachtig. Echt een héél erg gaaf, snel, wendbaar vliegtuig. Maar tijdens de landing met de ailerons zo'n 50 graden naar beneden zéér langzaam te vliegen. Echt het opknappen wel waard

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk om hem te zien vliegen.
Denk dat ik hem ook maar weer eens tevoorschijn haal.
idd is hij langzaam met flaps down en ook bij de start moet je een mm of 8 flaps geven
Er is ooit ook iemand geweest die bij quartel de Hai verkocht in Veenendaal op de 2e hands beurs.
Van mijn eerste hai is ook een mal gemaakt maar misschien dat er via Krause nog wel aan te komen is.

Mooi ding Arjan, vliegt lekker vlot inderdaad.
Aan je reactie te zien vliegt hij binnenkort wel weer. ;)

hij vloog echt SUPER helaas van de laatste vlucht

MAAR hij zit al weer aan elkaar :D :D

morgen even epoxie halen heb het op en dan glas mat er in en dan kan je hem deze week denk ik wel weer op halen

gr erik

hee jongens

lekker gevlogen vandaag

ook voor het eerst aan de elastiek gehangen !

wat is dat mooi werk zeg ,ga het zeker vaker doen

nog bedankt voor de tips arjan en erik

ik heb nog wel epoxy liggen ,kom het maar ophalen ,potjes zijn nog half vol

gr paulus

o ja hier nog een filmpje van erik zijn zwever

Qm170lL5Nfo[/media] - zwever erik .AVI

korhorn zei:
hee jongens

lekker gevlogen vandaag

ook voor het eerst aan de elastiek gehangen !

wat is dat mooi werk zeg ,ga het zeker vaker doen

nog bedankt voor de tips arjan en erik

ik heb nog wel epoxy liggen ,kom het maar ophalen ,potjes zijn nog half vol

gr paulus

o ja hier nog een filmpje van erik zijn zwever

Qm170lL5Nfo[/media] - zwever erik .AVI

Ik heb andere epoxi nodig

Komt wel goed

Leuk filmpje

Gr. Erik

het was even wachten op de epoxi

Maar de romp is weer klaar om te spuiten

gr erik

Ps arjan vanavond kan je hem halen kan je zondag weer vliegen

laat me ook ff weten .dan kom ik mischien ook nog vliegen

ik heb nu ook een elastiek gekocht ,komt begin van de week binnen :banana:

mooi werk is dat

gr paulus

ik heb het elastiek uit belgie gehaald.

hij stond daar 2de hands te koop ,dus dat scheelde weer wat .

deze kan zwevers aan tot 3 meter span .

gr paulus

Spray putty zit er al op, romp is helemaal strak Erik. Ik ga daar echt geen plamuur meer op doen. Klassewerk!!
Stabilo is weer helemaal passend en uitgelijnd.
Zometeen een laagje rood dan kan hij morgen weer in elkaar :-)

Grappenmaker. Ik heb geen kleine die me uit mijn slaap houdt dus ik heb héééérlijk geslapen. Ben nu bezig alles er weer in te bouwen.

Back