Opknapverslag Eismann HAI

Zo. Ze is 55 gram aangekomen (nu 1770 gram vliegklaar) maar verder zie je er niks meer van. Ik ga maar eens even naar de wei :-)

Lekkere ragbak Arjan, je geeft hem flink op zijn donder af en toe, je ziet de vleugels af en toe gewoon bewegen aan de wortel.
Mooi filmpje ook!
Mooi dat hij weer vliegklaar is.

ik zie dat je ook idd de start met wat flaps doet.:-D
Perfect.
Een vroegere maat van me die heeft er ooit de WK mee gevlogen F3B
(Arend Borst)
Later is hij nog kampioen F3J geweest voor Canada waar hij naar is geemigreerd.
Als ik het zo zie moet ik hem mar weer snel eens uitlaten
:-D:-D

ik zie dat je ook idd de start met wat flaps doet.:-D
Perfect.

Ja, ik luister wel hoor :-) Een millimeter of 8, scheelt echt veel. In die stand kan hij zelfs heel aardig thermieken.
Je kunt trouwens ook goed de snap-flap zien, dat is voor mij echt een openbaring.
En wat dacht je van dat kevertje op het rechter rolroer, bij de eerste start....die houdt zich aardig vast!

Wat een heeeeeerlijk filmpje, vooral door de Madness herinnering en de bijna net zo rondstampende Hai. Echt vet zeggen ze nu!

Ja grappig is dat. Terwijl ik door de wei liep te stappen had ik dit steeds in mijn hoofd...leek me wel passen :-)

even off-topic vraagje: Hoeveel procent snap-flap stel jij in?
Ik ben met mijn nieuwe zender (futaba T9CP) aan het vogelen en daar zit die functie ook op en ik wil het voor mijn Diva instellen maar heb geen idee wat een realistische waarde hiervoor is.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik kan je wel vertellen wat ik heb maar daar heb jij niks aan....is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe groot je de uitslagen op hoogte en ailerons hebt staan.
Als je het tóch wilt weten; 60%. Ik ben begonnen met 20% en steeds verder gegaan tot ik tevreden was. Ik heb het trouwens wel onder een schakelaar zitten zodat ik het altijd uit kan schakelen. Bijvoorbeeld tijdens start en landing.

Ik vraag het ook puur ter indicatie waar ik veilig mee kan beginnen. Maar als je 60% probleemloos kan hebben weet ik dat ik met 15% voorzichtig genoeg ben.

Justus

Justus,
In de link die Rick een eindje terug gaf staat eea prima uitgelegd. Ook met uitgangswaarden.

Is idd een handig linkje, ik kwam er bij omdat mijn ''friese zwever'' ook flaps heeft,
en ik daar wat meer over wilde weten.
succes

ik twijfel over het echt.
De originele heeft 2 vleugelpennen en ook volgens mij eppler 182 en geen RG 15
misschien toch een Jet

Arjan stuur me even via PB tje je e-mail adres.
Ik heb de originele sticker van de HAI ingescand voor je en ik vond ook de originele bouwbeschrijving nog.
Het is maar 2 a4 kantjes maar goed altijd leuk om te hebben
Groeten
Gert

Sjonge, je gaat even twee weken op vakantie en in de tussentijd heeft Arjan zijn Hai gemaidened, gekraakt, en opnieuw gemaidened... en wat een lekker filmpje! Inderdaad, Madness doet het er lekker bij... bij de eerste start zat ik met een grijns van oor tot oor door de combinatie van beeld & muziek...

Sjonge, je gaat even twee weken op vakantie en in de tussentijd heeft Arjan zijn Hai gemaidened, gekraakt, en opnieuw gemaidened...
Ja wat denk jij...dat iedereen hier twee weken stil blijft zitten tot jij weer terug bent!? Om een beetje fatsoenlijk te crashen heb ik helemaal geen hulp van een volwassene nodig hoor :D

... bij de eerste start zat ik met een grijns van oor tot oor door de combinatie van beeld & muziek...
Zie! Ik leer het wel.
Dank voor het compliment.

Back