Opkomst van brandstofauto's

Hallo , ik zit hier al even mee en wil nu even om jullie mening vragen , het valt me op dat er zoveel nieuwe brandstofauto's gemaakt worden en er ook meer interesse lijkt voor brandstof , hoe komt dit ?

Als je kijkt naar de beurs in Nurnberg , bijna allemaal brandstofauto's , altans dat is toch wat ze op de site van rcjunkies laten zien , hier en daar nog een electro maar veel minder.
Ook op meetings loopt het over van de brandstof auto's , savages enzo.

Electro lijkt denk ik minder spectaculair en minder snel en daarom komt het een beetje op de achtergrond te staan.

Ik vind juist electro veel leuker omdat je hier geen geluidsoverlast hebt en het is veel schoner en goedkoper en je kan zelf makkelijk je auto aanpassen en verbouwen enzovoort ...

Ik zou graag weten wat jullie hiervan vinden.

Mvg

thibaut zei:
Electro lijkt denk ik minder spectaculair en minder snel en daarom komt het een beetje op de achtergrond te staan.

dat is niet altijd per se zo, er zijn heel wat elektro's die de nitro's er kunnen afrijden.

misschien is het omdat nitro een wat grotere uitdaging biedt, meer afstelwerk, dan vooral aan de motor.
Enja, aan elektro heb je ook wel afstelwerk maar eens die goed afgesteld is heb je er niet zoveel werk meer aan.

groetjes

ik denk dat het vooral kmt doordat het een brandstof motor is. en dat vinden veel mensen leuk. ik zelf heb ook een aantal brandstof auto's en electro auto's. offorad vind ik zelf leuker voor brandstof en onroad voor electro. maar jha iedereen heeft ijn eigen smaak.

Het viel mij ook op dat op de beurs heel weinig electro-nieuws te vinden was: een Robitronic Avid, een Kyosho Prototype en wat modellen van Academy; en daar bleef het bij...

Dus ik kon in mijn verslag op RC-Junkies.com weinig electro nieuws brengen, al heb ik het wel geprobeerd door wat extra aandacht aan electronica en electro motoren te besteden, maar het was echt zoeken 'naar een naald in een hooiberg'...

NiTrO zei:
thibaut zei:

Enja, aan elektro heb je ook wel afstelwerk maar eens die goed afgesteld is heb je er niet zoveel werk meer aan.

en dan heb je 't over brushless neem ik aan ?

beetje snel brushless setje + bijbehorende accu's zit je al in de buurt van de prijs van een complete brandstofauto.. :)

heb zelf electro, 'en brandstof....heb eerst brushed motors gehad, maar dat was me allemaal een beetje teveel onderhoud (om de paar accu's de motor uit elkaar)...bij de wat langzamere electro's heb je idd wat minder onderhoud..(maar die zijn niet vooruit te branden)...

heb een fireblade 1/10 buggy, met een novak gtb 6.5 setje...op de asfalt heeft die geen enkele moeite om een xb8 met een ws7 erop bij te houden (rechte stuk, en niet te bochtig).....

maar wat die electro me heeft gekost + alle toebehoren, heb je ook een 1/8 brandstofbuggy voor....en dat gaat off-road toch net een beetje harder...ja..er zijn ook wel omgebouwde 1/8 buggy's (brushless), maar dan praat je al vaak over 200-300 euro aan accu's :wink:....

electro kan wel harder, alleen hangt er dan een behoorlijk prijskaartje aan (laat staan de 1/8 electro)...dat is misschien ook de reden dat brandstof wat populairder is ?!

der zijn electrowagentjes die een brandstofwagentje eruit trekken, ik heb zelf een brandstofwagentje, maar een vriend van me heeft een electro(helemaal uit carbon en alu opgebouwd) en die gaat harder als die van mij :wink: maar ik denk dat veel mensen het gewoon leuk vinden om een brandstof te hebben om het dan toch meer echt profesioneler lijkt te zijn(wat lang niet altijd zo is :P ) omdat je er toch mee moet tanken, de motor aanzetten, er net als bij een echte auto een uitlaat onderligt en er een motorblok(je) inzit :) mijn mening is dat electro`s en brandstof wagentjes gewoon allebei cool zijn, zolang ze maar vooruit komen :D

Inderdaad , ik begin het te snappen. Brandstof is dus gewoon "echter".

Maar het was niet mijn bedoeling om te zeggen dat brandstof sneller is dan elektro , zolang je geld hebt kan je bijde soorten sneller en sneller maken .

Mvg

Het verhaal is redelijk simpel....

Veel electro RTR setjes maar ook de Nikko's en Tyco's hebben niet meegedragen aan het beeld dat elektro snel kan zijn, brandstof auto's daartegen zijn tov. die electro RTR setjes altijd sneller.

Ook helpen de simpele 3 tot 14 uur stekkerladers die bij zo'n electro RTR mee geleverd is ook niet mee om veel plezier te beleven terwijl je met brandstof het even bij-tanken is en je weer door kunt gaan.

Maar inderdaad ziet men in brandstof meer een echte belevenis in de vorm van geluid, geur, brandstof etc.

En naast dit alles is brandstof betaalbaar geworden.

Back