Oplaadbare batterijen laden

Ik heb in mijn zender 8 oplaadbare batterijen zitten.4 van de batterijen zijn 2400 mAh en de andere 4 batterijen zijn 2500 mAh.
Kan ik deze gewoon laten zitten en de zender opladen met deze batterijen?
gr Marcel.

Eigenlijk moet je 8 dezelfde batterijen in je zender hebben voor zowel het opladen als het gebruiken van de zender :D .

Aangezien oplaadbare batterijen niet zo duur zijn zou ik zorgen dat ik 8 dezelfde heb. Het zou jammer zijn als je schade krijgt doordat de zenderaccu spanning in een keer wegvald.

Omdat jou batterijen aardig dicht bij elkaar zitten (kwa capaciteit) zal het wel meevallen, maar toch.

Ik denk dat als je ze toch wil gebruiken dat het beter is om ze appart te laden. Maar ik ben ook geen exert op laadtechnieken :wink:

In ALLE gevallen waarbij je zelf een accu maakt geldt dat je ALTIJD gelijke cellen moet gebruiken. Dus dezelfde capaciteid, hetzelfde merk en hetzelfde type. Gebruik ook altijd nieuwe cellen en gan niet knoeien met cellen die al een "leven" achter zich hebben. Gebruik zeker nooit nieuwe en oude cellen in één accupakket. De kans dat er iets fout gaat is veel te groot. Als je zender of ontvanger opeens niet meer werken omdat er iets mis is met je accu.....da's niet zo leuk.
Neem dus geen risico's met de zender en ontvangeraccu zeker niet als je met vliegende modellen aan de gang gaat.

@ Ernst Grundmann,

Aan z'n plaatje te zien is het een auto/truck rijder. Maar je hebt helemaal gelijk.

Als je auto er onbestuurbaar vandoor gaat is het ook niet leuk. Gelukkig is de kans dat anderen daar schade door oplopen erg klein. Hoewel, als hij de openbare weg op schiet en daar automobilisten schrik aanjaagt kunnen er ook ernstige ongelukken gebeuren.
Als er een modelvliegtuig vandoor gaat is er een redelijke kans dat hij ergens neer komt en daar schade aanricht of nog erger. Heel veel jaren geleden is een motorzwever van een clublid door het dak van een caravanstalling gegaan. Hij was te ver weg om nog te kunnen zien wat hij deed. Gelukkig was de schade alleen aan het dak en hebben de delen die naar binnen gingen een paar spelende kinderen op slechts enkele meters gemist. Dat was echt schrikken!

Kortom redenen genoeg om voor die paar centen 8 dezelfde penlights te kopen :D

Back