oplaadtijd 1,2v 2000mAH cellen

Dus tegen de tijd dat t echt heel serieus gaat worden beter zo'n "humppack"aanschaffen en voor de zender ook zoiets?

Dus tegen de tijd dat t echt heel serieus gaat worden beter zo'n "humppack"aanschaffen en voor de zender ook zoiets?

Een humpack kost je 15 euro, het hoeft niet eerst serieus te worden, een humpack is altijd beter dan 4 losse cellen in een houder.

Wat betreft de zender, daar wil niet altijd een pack in passen tenzij je de zender verbouwd. Ik rij al jaten met losse cellen in de zender en heb nooit problemen gehad. Een slecht contactje duidt in mijn ogen alleen op veel inzetten en uithalen van de cellen waardoor de veer verbogen kan raken of er heeft ooit een lekkende batterij in gezeten.

Overigens als ik mijn batterijen plaats draai ik ze in positie even met de duim rond.

Dat lijkt me duidelijk,
Ik denk dat ik maar es ga kijken voor zo'n "humppack"
Voor wat betreft de zender sluit ik me aan bij Roelof,een beetje voorzichtig doen met uithalen van de cellen en dan blijft het wel heel.
Omdat ik later toch een andere zender wil is ook dit weer een puntje om op te letten.

Groeten,

Ton

Jawel, Ron ik laat ze ook gewoon zitten.
alleen als je voor langere tijd geen gebruik van je zender maakt is het denk ik toch wijzer als je de battrijen verwijderd?
Tenminste zo lees ik in de FAQ.

Groeten,

Ton

Je bent niet gek .
Maar de inwendige weerstand van penlite,s is anders dan van een dikke sub c cel.
Daardoor laad die niet lekker op op een hoge stroom.
Je kan uitzonderingen hebben maar de meeste mensen hier hebben er slechte ervaringen mee ,[hete cellen na het laden en weinig levensduur]

Back