Opladen 3s HXT D9 G2 2200mAh via hetronix HX8080

• Topicstarter Topicstarter Rene1972
  • Startdatum Startdatum
R

Rene1972

Guest
Heeft iemand hier ervaring mee? HXT D9 G2 2200mAh opladen via hetronix HX8080?

Als tip heb ik deze twee besteld bij https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2055

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, of is het zo dat deze 3s wordt geladen via enkel de balaceer connector? zodra ik hem aansluit gaan alle vier de led's groen branden (knipperen heel even na aansluiten)

Ik heb twee graupner lipo's 2s 2100 die ik via een graupner balancer en automat 10 kan laden, de conector van de 3s past hiet weer niet op!! De aanschaf van de hx 8080 was ook juist de bedoeling om meerdere accu's tegelijk te kunnen laden.

Ik hoop dat iemand me hiermee uit de brand kan helpen! :oops:

Gr.

René

Je lader ken ik niet dus het is een beetje lastig antwoord geven. Op de afbeelding van de lader zie ik alleen aansluitingen voor balancer-aansluitingen. De accu wordt dan via de balanceraansluitingen geladen. Op zich is dit geen probleem.

De lader kan twee Lipo accu's met twee cellen laden, en heeft waarschijnlijk twee balanceraansluitingen met drie contactpennen.

De vele veschillende balanceraansluitingen zijn een regelrechte ramp. Hier helpt alleen maar het vervangen van balanceraansluitingen door één type of het kopen/maken van verloopkabeltjes.

N.P.S.

Oké, bedankt voor je antwoord, laden alleen via balanceer connector kan dus ook. Jammer dat er geen standaard type's worden gebruikt, zou veel makkelijker zijn.
De lader was een tip van een vriend, twee tegelijk laden en een goedkope lader ook, jammer dat er alleen een 12 v aansluiting op zit en geen lcd display.

Ik heb losse connectors liggen, alleen geen idee hoe het werkt, kaber erin, dichtknijpen en dan in de stekker duwen?? Op deze manier kan ik alles standaard maken :P

In principe "JA", maar je moet natuurlijk de juiste draden aan de juiste pennetjes bevestigen. Het is dus wel eenvoudig, maar niet heel eenvoudig.

N.P.S.

Back