Opladen accu 7,2v NiMh

Je kan hem op elke stand die op je lader zit opladen, maar aangezien deze lader geen delta-peak afslag heeft goed in de gaten houden!! Want deze lader blijft gewoon doorladen als je accu vol is. Dan wordt de energie niet opgeslagen maar omgezet in warmte.

Je kan hem op elke stand die op je lader zit opladen, maar aangezien deze lader geen delta-peak afslag heeft goed in de gaten houden!! Want deze lader blijft gewoon doorladen als je accu vol is. Dan wordt de energie niet opgeslagen maar omgezet in warmte.
Ik las net ff snel dat als ik hem op 600 zet dat me accu na 3 a 4 uur vol is.. Maar ff proberen dan maar.

Ik las net ff snel dat als ik hem op 600 zet dat me accu na 3 a 4 uur vol is.. Maar ff proberen dan maar.

600 * 4 = 2400mah

Je accu is 3300mah, dus dan zou die nog niet vol zijn. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk hoe ver de accu leeg is. Als je hem maar voor een gedeelte ontladen hebt, dan is hij bv. na 2 uur al vol. Je moet het dus echt in de gaten blijven houden. Wanneer de accu handwarm is is hij meestal wel ongeveer vol. Maar houd er wel rekening mee: met hoe hogere stroom je laadt, hoe critischer het wordt. Want de accu mag je gerust een dag langer aan de 50mA laten hangen, maar bij 600mA betekent het dat hij in een uur tijd 600mah laadt. En dan kan een uur al funest zijn.

kijk op conrad voor een betere lader want dat is 3x nix
bijv Bestnr.: 235703 - 89 20 euro heeft delta piek
schakel baar 1 of 2 a laden
Voltcraft 230 V~ snellader 2A - 230 V-accupackladers - Conrad Electronic
Op zich is er niets mis met deze oplader.
Maar zit er wel aan te denken om de boven genoemde oplader aan te schaffen.
Maar nou vraag ik me toch wel af waarom ik het idee heb dat m'n wagen de beloofde 75km niet haalt. Kan dit komen omdat ik geen lipo accu heb ?

Tiemo?
Auto?

waar is je Calmato? half maart gaan we weer van start :yes:

Zo`n langzaamlader voor autootjes is natuurlijk niks.
Die uni lader is perfect voor je zender- en ontvangerakku maar voor een rij akku wil je natuurlijk wat snellers hebben.

Die Conrad snellader is dan al heel wat beter, met een goede 1,5uur zit je akku vol.
Wat meer ampere`s zou nog mooier zijn, gaat het nog wat sneller ;-)

Tiemo?
Auto?

waar is je Calmato? half maart gaan we weer van start :yes:

Zo`n langzaamlader voor autootjes is natuurlijk niks.
Die uni lader is perfect voor je zender- en ontvangerakku maar voor een rij akku wil je natuurlijk wat snellers hebben.

Die Conrad snellader is dan al heel wat beter, met een goede 1,5uur zit je akku vol.
Wat meer ampere`s zou nog mooier zijn, gaat het nog wat sneller ;-)
Eey Berto,

ja ik en auto ;) Ik heb me Calmato nog hoor, sterker nog hij gaat gewoon mee half maart hoor ;) Hij start nog steeds na 1x. Heb er wel zin in hoor. Aagezien we een andere auto hebben kan ik gewon de hei weer op. Maar goed wat betreft de lader die gaan we gewoon halen.

Back