Opladen Graupner zender

Heeft hier iemand een graupner XS-6, en daar ook zo'n addaptor lader voor? Kan die dan even kijken op die adaptor wat er op staat?
Hiermee bedoel ik mee ( + in - ) of ( - in + ) en het voltage..

Ik heb namelijk hier zo'n addaptor liggen waarmee ik dat allemaal kan instellen, Als ik die 2 dingen weet kan ik daarmee mijn batterijen opladen (alle 8 te gelijk) neem ik aan.. :roll:

Als het een accupack is kan je deze inderdaad opladen als de accu nog in de zender zit. Bij gebruik van losse batterijen zou ik dat buiten de zender om doen, de meeste laderrs voor AA batterijen doen dat sneller als het ladertje wat je nu voor ogen hebt.

Laadspanning 7.2-9.6 Volt, max 0,5A... De min zit op de binnenste pool, de plus op de buitenste!

Op de Graupner lader is de min het middenste contact.
Ik hoop voor je dat je geen gewone instelbare netadapter neemt om je zender te laden. Een lader is toch nog wat anders.

Groetjes,

Frits

hmm, zo te horen kan ik mijn cellen toch beter los opladen dan..

@ Mari, het is inderdaad geen accupack maar losse sanyo 2300 cellen.

Dat had ik min of meer al opgemaakt uit je eerste post, je had het over "batterijen" en "8 stuks".

Het geheugen van de zender wordt toch bewaard door de knoopcel die in de zender zit, dus je kan ze er gerust uit halen en er een tijdje uit laten...

Dat snap ik wel.. Dat doe ik nu ook, maar ik vroeg me af of ik ze met een instelbare adaptor op kon laden, alle 8 tegelijk..

@Cen TR4 Je hebt het over een Adapter dat is geen Lader.
Een Adapter is net als een Voeding lijkt mij niet zo verstandig om daar Accu's mee op te laden.
Als er een Stekkerbus op die Zender zit koop dan gewoon een Universeellader dan hen je meer uitgangen en kan je met 10% van de capiciteit van de Accu laden.
Een Accu van 2000 Ma kan je laden met 200 Ma een nacht aan de lader en je Accu is weer vol.
Met een Computerlader met Delta Peak wil dat niet.

Kijk eens naar dit Topic.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33833

Er zijn al mini-laders te krijgen voor een euro of 15, die hebben dan 1 uitgang voor het laden van je zender en een uitgang voor het laden van je receiverpack...

Als je de hobby serieus neemt, koop je een fatsoenlijke lader, waar je nog jaren plezier van gaat hebben...

Back