opladen lipo met ultramat 12

hallo,

ik net een lipo batterij gekocht en een graupner ultramat 12, ik heb hier al heel wat op het forum rond gekeken en ook de nl handleiding gezien maar ik raak er nog steeds uit hoe ik mijn lipo moet vol laden, kan er mij iemand uitleggen stap voor stap hoe dit moet,

de lipo zelf is van het merk WinForce ,
2cell 5000mah 30C,

ik geraak er gewoon niet uit hoe ik deze kan opladen met ultramat 12,

hopelijk kan iemand mij helpen ,

alvast bedankt

steven

Ik heb die lader niet, maar volgens mij werken ze alleen hetzelfde.

heb je zo'n knopje met ''battery type''? Als je die hebt moet je daar een paar keer op drukken tot je ''lipo'' ziet staan

Als je dat hebt gedaan moet je de knop: ''start/stop/enter ingedrukt houden, en dan gaat ie laden

Zo werkt het bij mij tenminste.

Riko was me net iets voor

mvg Bram

yep,

dit alles is gebeurd!! maar nu zit ik het lipo menu!!!
eerst links kun je kiezen van o,10A tot 0,100A hoeveel moet je dit zetten, dan daarnaast staat er hoeveel je wil per cel , max 3.7 hoeveel moet je deze zetten? dan de mah die weet ik want ze staan erop (lol)

dit wilde ik graag weten,

voor alle duidelijkheid mijn lipo is 2cell 5000 mah

alvast bedankt

voor volt is dat normaal gezien ook geen prob.

het is een 2S zeg je, en hoeveel V in totaal? (dat weet je normaal ook)
deel dat totaal door 2 en je weet hoeveel per cel je moet laden.

meesten laadt men ook met 1 amp per 1000 mAh...
dus bij 5000mAh moet je de laden op 5.0 amps

kijk maar eens naar dit filmpje: [URL="
- Thunder AC6 Battery Charger Basics[/URL]

de basics voro een lipo te laden zijn altijd hetzelfde
en ik veronderstel dat die graupner ook een high end toestel is met een soort beveiliging dat als je bepaalde gegevens verkeerd intikt, dat deze ook weigert te laden...

Maar je weet je totale Volt, je weet het aantal Cells, dus je weet hoeveel per Cell en je weet je mAh waarde, meer hoef je niet te weten denk ik.

ps: van die 1 amp per 1000 mAh laden, ik weet niet of dat aangeraden is eigenlijk, maar ik zie het op bijna alle youtube filmpjes waarbij men een lipo laadt...mss kan iemand daar wat head ups bij geven?

Laatst bewerkt door een moderator:
voor volt is dat normaal gezien ook geen prob.

het is een 2S zeg je, en hoeveel V in totaal? (dat weet je normaal ook)
deel dat totaal door 2 en je weet hoeveel per cel je moet laden.

meesten laadt men ook met 1 amp per 1000 mAh...
dus bij 5000mAh moet je de laden op 5.0 amps

kijk maar eens naar dit filmpje: [URL="
- Thunder AC6 Battery Charger Basics[/URL]

de basics voro een lipo te laden zijn altijd hetzelfde
en ik veronderstel dat die graupner ook een high end toestel is met een soort beveiliging dat als je bepaalde gegevens verkeerd intikt, dat deze ook weigert te laden...

Maar je weet je totale Volt, je weet het aantal Cells, dus je weet hoeveel per Cell en je weet je mAh waarde, meer hoef je niet te weten denk ik.

ps: van die 1 amp per 1000 mAh laden, ik weet niet of dat aangeraden is eigenlijk, maar ik zie het op bijna alle youtube filmpjes waarbij men een lipo laadt...mss kan iemand daar wat head ups bij geven?

bedankt je info geeft mij al een stuk vooruit geholpen,

maar dan zit ik nog met het probleem van de volt

bij mijn ultramat 12 toont hij van 0.10 tot 0.100 waar je kunt tussen kiezen, maar niet zoals gezegd b.v 3A of 5A
dit snap ik toch niet goed

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt je info geeft mij al een stuk vooruit geholpen,

maar dan zit ik nog met het probleem van de volt

bij mijn ultramat 12 toont hij van 0.10 tot 0.100 waar je kunt tussen kiezen, maar niet zoals gezegd b.v 3A of 5A
dit snap ik toch niet goed

probeer 0.1

Back