opladen van batterijen?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Jens, 15 apr 2003.

  1. Jens

    Jens Guest

    Ik heb nu eindelijk bijna mn autootje helemaal fijn afgesteld (duurde ff had het nogal druk :roll: ). Maar nu moet ik dus nog ff mijn 12 NC 700AA batterijen opladen. Ik heb een robbe lader 5r als oplader (die kan laden tot 500 mA) maar ik heb gelezen dat het het beste is om de eerste keer met een snelheid van 60 mA op te laden. Ik las dat je ze niet allemaal in een keer kan opladen, maar wel 6-8 in een keer.

    Mijn vraag is: Kan ik echt niet alle batterijen in een keer opladen en hoe laad ik deze batterijen op??? :?

    Het ziet er een beetje vaag uit in de intruction manual. Je doet dus de 4 batterijen in het boxje bij de ontvanger van de zender (dit zijn 4 batterijen). Dan heb ik die bananen (of zoiets) die stop ik dan in de Robbe Lader 5r, maar waar bevestig ik dat dan bij de ontvanger? En hoe zit het bij de zender...laad ik ook de batterijen van de zender via de zender op? Of doe ik het nu allemaal fout en moet het heel anders??

    Oke...dat zijn toch iets meer vragen geworden :D . Zou het graag willen weten. Bedankt!

    ps. Sorry Robert, je hebt het me allemaal uitgelegd maar ik kreeg ook zo veel informatie...kon het niet allemaal onthouden :)
     
  2. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    De zender heeft (meestal) een apparte "laadbus" hiervoor is een verloopkabel te koop (laadbus-stekker-->2x Banaan-stekker)...

    De Robbe heeft meerdere aansluitingen (waaronder 2x 60Ma) kan je de zender en de ontvanger accu's beide aan een eigen aansluiting in ca. 16 uur volladen...en aangezien je onder de 1/10 laadstroom zit is de laadtijd niet echt kritisch....ca. 16uur is vol maar 18uur kan (nog) geen kwaad...
     
  3. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    ik heb 8 cellen in mijn zender en 4 in mijn auto en als ze op zijn laat ik ze alletwee op 60 mah op zo'n 14 uur en klaar is kees
    (heb ook robbe 5r)
    oja welke auto heb je nu?
     

Deel Deze Pagina