Oplader Turnigy Accucel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen,

Ik heb een rc helicopter van esky en heb daar een ook een oplader bij gekregen.

Zoals vele waarschijnlijk al weten is dat ding een ramp want het opladen duurt gewoon een halve dag voor een

1500Mah 3s 11.1 V batterij.

Ik heb gelezen dat je opladers hebt, die binnen een uur al een batterij hebben opgeladen en dat spreekt mij wel aan.

Ik heb op Hobbyking deze oplader gevonden:
Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories

Hier de website:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories

Is dit een goede oplader?

En kan ik hiermee een batterij van
1500Mah 3s 11.1V mee opladen?

Graag jullie reacties

Groetjes
Jeroen

Volgens mij is die wel aardig. Ben zelf ook aan het zoeken naar een lader en zit met het zelfde sh*t ding van e-sky. 2 uur voor een 800 mah lipo...

Binnen een half uur gaat niet lukken met een e-sky lipo. Die dingen laden met 1C max. Das dus een current van 800mah voor mij en 1500 voor jou. Voor half uur laden kan je beter kijken naar 2C accu's (zie o.a alle 'gewone' Hobbyking accu's). Of investeer in de nieuwste 5C accu's die in 1/5 uur (12 min) vol zitten. Hyperion heeft ze en de HobbyKing turnigy nano-tech serie accu's kunnen ook met 5C geladen worden.

Zelf had ik ook nog deze in Nederland en binnen 1 dag leverbare lader op het oog:

KDS RC-6S

Lijkt me ook wel ok toch?

mvg,
Erik

Volgens mij is die wel aardig. Ben zelf ook aan het zoeken naar een lader en zit met het zelfde sh*t ding van e-sky. 2 uur voor een 800 mah lipo...

Binnen een half uur gaat niet lukken met een e-sky lipo. Die dingen laden met 1C max. Das dus een current van 800mah voor mij en 1500 voor jou. Voor half uur laden kan je beter kijken naar 2C accu's (zie o.a alle 'gewone' Hobbyking accu's). Of investeer in de nieuwste 5C accu's die in 1/5 uur (12 min) vol zitten. Hyperion heeft ze en de HobbyKing turnigy nano-tech serie accu's kunnen ook met 5C geladen worden.

Zelf had ik ook nog deze in Nederland en binnen 1 dag leverbare lader op het oog:

KDS RC-6S

Lijkt me ook wel ok toch?

mvg,
Erik

En kun je op de Turnigy Accucel ook instellen met hoeveel C je de batterij wilt opladen?

zo ja, kun je dan niet instellen dat die esky batterij met 2C wordt opgeladen of onploft de accu dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back