Oplegger Aanhangwagen geremd maken

Hallo,

Weet iemand of er op de markt een setje of iets dergelijks bestaat om de wielen van je Oplegger / Aanhangwagen geremd te maken.

Ik dacht aan een servo die d.m.v. een soort stangenstelsel de wielen kan blokkeren hetzij in de velg of op het loopvlak van de band.

iemand wellicht tips of ideeën...... bedankt alvast.

Dat is een mooi systeem van Scaleparts, remmen op de binnenkant van de velg, maar dat lost de vraag niet helemaal op, want je moet er wel een bedienings mechanisme bij verzinnen.
Bij een schamel wagen kan je dat bv. oplossen, zoals het heel vroeger niet ongebruikelijk was, door gebruik te maken van het gewicht van de triangel, als die naar beneden gaat, dan bedien je daarmee een hefboom mechanisme dat de rem aantrekt.
en dat zou dus ook zomaar, eenvoudig gemaakt kunnen worden met een stang boven de banden, die dan naar beneden getrokken wordt.

Je zou ook kunnen denken aan een veer systeem dat losgetrokken wordt zodra je achterlichten aan gaan; ik denk dat de meeste modellen wel met verlichting aan rijden; dat ligt er ook maar helemaal aan wat voor voorzieningen je op de aanhanger/trailer hebt.

Je zou het Scale-parts remsysteem ook kunnen bedienen met een klein schroefspindeltje met een mini elektromotortje, als daar tenminste ruimte voor is.
Dit systeem zou je kunnen toepassen voor meerdere assen
Of een servo ombouwen voor de bediening van het remsysteem.
Of handmatig met een handle het remsysteem bedienen, nadeel dat je altijd naar de trailer of aanhangwagen moet lopen om de rem te bedienen.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb idd al 4 assen met luchtvering van Scale Parts op de wipkarren zitten, alleen is aankoppelen niet zo eenvoudig omdat de beide wipkarren zo goed gelagerd zijn dat ze bij het minste of geringste al wegrollen als je ze ook maar net raakt als je ze wilt aankoppelen.

Ik had al een mail gestuurd aan Scale-parts of ze upgrade setjes verkopen, want de assen die ik al van ze heb en de geremde utivoering zijn in de basis exact gelijk.

Maar mss waren er bouwers die nog andere oplossingen hadden, vandaar mijn vraag.

We wachten af op antwooord van scale-parts en dan meld ik dat hier uiteraard, zodat anderen voor de toekomst weten of zo'n upgrade mogelijk is.

Mochten ze het niet los verkopen, dan bestel ik 2 geremde assen, 1 geremde as per wipkar lijkt me toch voldoende.... of hebben jullie andere gedachten.....

Back