Opleiding helicopter piloot

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door nwolsink, 1 jun 2009.

  1. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    Eens, maar ook erger dan werkeloos zijn hier in Nederland ;)

    Het vereist een bepaalde instelling om je daar te redden. Die mis ik toch echt bij de meeste mensen in mijn omgeving. Als je de juiste instelling hebt om het daar te redden ben je misschien in bepaalde opzichten wel beter af dan in dit land. Maar met de juiste instelling en doorzettingsvermogen red je het overal ter wereld wel.

    Ik mis bij veel werknemers juist de durf om risico's te nemen en het vertrouwde los te laten. Als je gehecht bent aan je baas, je collega's, je woonplaats en je toekomst zekerheid moet je niet dit soort avonturen gaan ondernemen als je begrijpt wat ik bedoel ;)

    Vind het knap en goed van de TS dat hij dit zo serieus overweegt! Er zijn maar weinig mensen die hun droom waar durven proberen te maken.
     
  2. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    ja , idd , de 'gewoon doen instelling ' , heeft nick wel zo te horen :]
    overigens , ik vind het in australie juist wat makkelijker om te leven , inkomen/kosten zijn gewoon gunstiger . maar daarintegen heb je geen minimumloon . maar gewoon gaan en nl loslaten en wel zien wat morgen brengt , is wel een instelling die je moet hebben .
     
  3. nwolsink

    nwolsink Guest

    Goed, de eerste stap is gezet, financiering is nog niet geheel rond maar ik ga wel vast de "screening" in dan zien we later wel weer verder :)
     
  4. jd1uth

    jd1uth

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Uithuizermeeden
    IK wens je veel succes en hoop voor je dat je het haald het is me wel een opgave die je je zelf steld nogmaals succes

    Jan
     
  5. RBRCH

    RBRCH

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    780
    Locatie:
    Hardenberg(OV)
    Heb zelf ook altijd vlieger willen worden, ik droeg een bril en dat was toen een probleem, ook was mijn opleiding niet de juiste.
    Nu is bril geen probleem meer, inmiddels heb ik wel de juiste opleiding, maar ben nu te oud...

    Veel succes gewenst, hoop voor je dat het gaat lukken! Go for it :-D
    En als het je lukt... eeuwig jaloers op je ;-)

    Gr, Roy
     
  6. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Ik heb wel een brevet maar dan voor zweefvliegtuigen.
    Als je ooit droomt om echt te gaan vliegen is dit betaalbaar en de beste basis.

    Je begint bij een club als DBO en vliegt ongeveer 50 starts om te leren vliegen.
    De instructeur gaat meestal vrijwillig met je mee.
    Als de instructeur zich begint te vervelen laat hij je Solo.
    Na 7 kleuren stront ga je alleen naar boven en moet je van je instructeur 5 km rond het veld blijven.
    In de winter doe jij je theorie (5 vakken)
    Als je dit gehaald hebt (schriftelijk of mondeling) ga je aan het werk voor je praktijk examen.
    Je moet 5 doellandingen maken in een vierkant van 30 bij 30 meter in 2 verschillende vliegtuigen achter elkaar.
    Dan is het zo ver.
    Het examen word 3 maal afgenomen door een gemachtigt instructeur.
    Je moet laten zien: Overtrek, wisselbochten, slippen, en het vliegtuig uit een tolvlucht halen.
    Wil je een sleep aantekening moet je ook nog een examen doen op sleep (vliegtuig sleep).

    Ik vlieg nu een tijdje modelhelicopters en het lijkt mij (met mijn zweefvliegervaring) heel gaaf om een keer in een echte helicopter te vliegen.
    Prijzen zijn ongeveen 200 euro voor een half uur in duitsland.

    Ik wens je heel veel succes in Australie
     
  7. PH-JGR

    PH-JGR

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Capelle aan de IJssel
    PPL brevet

    Hallo Nwolsink,

    Ik heb mijn brevet (PPL) gehaald bij Lelykopters in minder dan 50 instruktie uren ,maar in een tijdsbestek van een 3 jaar,omdat ik het mij in het begin van de opleiding niet kon veroorloven om iedere week een paar uur te vliegen.

    Wat je kwijt bent aan kosten ligt er helemaal aan hoe snel je bent met het leren vliegen,het voordeel heb je dat je ervaring hebt met het model heli vliegen.
    dit heeft mij ook veel les uren gescheeld.



    Wat in mijn geval ook erg heeft geholpen ,was het vliegen op de PC met Microsoft Flight Simulator.Met dit programma kun je erg goed de vlieghandelingen oefenen,het enige verschil met de grote jongen is dat je niks voeld,want vliegen doe je met je kont.


    Qua tijd is het het best te mogelijk om je PPL brevet in een half jaar te halen ,alleen zal je in meerdere theorie vakken tegelijk examen moeten doen.

    Je mag met een PPL brevet net zoveel passagiers meenemen als je wilt,ligt natuurlijk aan het toestel ( bv. Robinson R22 1 en in de R44 3 ) Alleen niet op commerciele basis,je mag er dus NIET voor betaald worden.

    Je moet alleen voor ieder type toestel een type rating halen,dus een apart examen,voor de R44 minimaal 5 uur instruktie.

    Voor wat betreft beroeps heli vliegopleidingen in het buitenland kun je het beste even op internet kijken,type in Google "JAR-FCL 2 "dan krijg je alle informatie over de gelijkstelling van vliegbewijzen.

    gr.

    Leo
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  8. RobinsonR22

    RobinsonR22 Guest

    Ik ben nu mijn 2de jaar Piloot van Robinson R22 / R44 en wil er nu Bell Jetranger 206 bijdoen .
    Ik heb 7 maand in Namibiƫ gevlogen voor zakentransfers ,in Belgiƫ geraak ik niet aan de bak als commerciele en met mijn R22 neem ik zoals U wel weet maar 1 persoon mee van max. 100 Kg .
    Ik ben tevens op zoek naar houten schaalmodellen / deskmodels van de R22 en R44 .
    Wie me kan helpen , mail (MSN) me maar op Robinsonr22@live.be
     
  9. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik ben nu begonnen bij heli holland, ik zal eerst vliegen op de Schweizer 300 en later op de 330 (turbine) in het CPL deel komt de Jetranger daar ook nog bij, maw als ik klaar ben heb ik een type rating voor reeds 3 helies

    Microsoft Flight Simulator X heb ik nog wel ergens liggen, nu nog even echte controls erbij zoeken > tips??
     
  10. PH-JGR

    PH-JGR

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Capelle aan de IJssel
    Hallo het duurde ff maar...


    Het beste kan je de Hotas Gougar van Thrustmaster gebruiken.
    Je moet alleen de center veer eruit halen,want die heeft een 1:1 heli ook niet.
    Je kan FSX goed gebruiken om de procedures te oeffenen,enz enz.
    Als je Microsoft FSX en de Hotas Gougar wil uitproberen is hier de mogelijkheid.


    Zaterdag 7 en zondag 8 November 2009 is er in het Aviodrome het jaalijke FS weekend.

    Daar staat het summum op het gebied van Flight simulation.

    Ik maak zoals ieder jaar deel uit van de DFN www.dutchflightnetwork.nl groep,en vllieg uitsluitend met een helikopter setup,je kan het dus bij mij uit proberen.


    Je kan zelfs autorotaties uitvoeren.

    Ik vlieg trouwens ook met de R22,als er mensen een vlucht in een heli willen maken.

    Het vliegen met MS heeft mij trouwens heel veel uren in de praktijk uitgespaart,want ik had mijn brevet in minder dan 50 uur,en door de ervaring met het RC vliegen natuurlijk.

    Want er zijn in de techniek niet veel verschillen als je naar een 1:1 heli en een RC heli kijkt ( rigid)

    groeten , Leo
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  11. nwolsink

    nwolsink Guest

    Thanks maar ik heb ondertussen reeds de Saitek X52 gekocht, als ik deze echter vergelijk met de Thrustmaster Hotas zijn ze niet echt verschillend.

    Toch vind ik het wel wat vaag aanvoelen allemaal in de sim, heb al echt gevlogen en dat was toch heel anders, maar goed voor de instrumenten en procedures is het wel nuttig
     
  12. Daantjo

    Daantjo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    288
    Locatie:
    Wichmond---- stomme vragen: 234, meesterlijke antw
    Nick, zoals je weet zit ik elke maand in die verschrikkelijke dingen naar mijn werk... Er is veel werk nu voor piloten in de offshore, maar dan in West Afrika... Ik spreek de piloten regelmatig en vertelden mij dit.

    In ieder geval succes!
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat lijkt mij geen straf, om daar te wonen en te vliegen :cool:
     
  14. Theebag

    Theebag

    Lid geworden:
    17 okt 2009
    Berichten:
    6
    Na goede verhalen en een offshore ervaring (bezoek aan een boorplatform), heb ik ook een flinke tijd gekeken om commercieel piloot te worden.

    Na veel lezen en geleerd te hebben over de opleidingen gaat mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar Bristow te Florida. Daar kun je een gecombineerde opleiding doen (FAA/JAA) zodat je twee brevetten krijgt, Europa en Amerika. Zo sla je twee vliegen in een klap en kun jrcommercieel aan de slag aan beide kanten van de plas. (Mits genoeg vlieguren) Dit is de link : Combined FAA/JAA - Bristow Academy Inc - Helicopter Flight Training .

    Veel succes met je orientatie !

    Zelf ben ik nog niet begonnen, ik was bezig met een HBO opleiding en heb deze onlangs voltooid. Ik ga nu eerst aan de slag voor werk ervaring en te sparen. Over een aantal jaar wil ik weer opnieuw kijken of het me interessant lijkt.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2009
  15. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik ben ondertussen al echt begonnen en dit bevalt zeer goed :).
    Als je jong bent zonder bindingen dan is Bristow zeker aan te bevelen, echter qua kosten maakt het niet giga veel met Heli Holland waar ik nu les.

    Voordeel is tevens dat als je in NL je CPL haalt je ook hier de weg kent (qua navigeren) wat zeker helpt bij het vinden van je eerste baan.

    Ga je puur voor offshore dan zal dit niet veel uitmaken denk ik omdat je in de opleiding niet naar booreilanden gaat vliegen ;)
     
  16. marcgode

    marcgode

    Lid geworden:
    13 sep 2006
    Berichten:
    151
    Locatie:
    amsterdam
    zuid afrika is ook een hele goede optie , daar doe ik nu mijn brevet ( hppl ) ben inmiddels solo
     
  17. relaxteb

    relaxteb

    Lid geworden:
    10 dec 2006
    Berichten:
    327
    Locatie:
    Grave
    gaaf gaaf gaaf :D
    Heb een tijd terug ook gekeken om mijn brevet te halen...
    maarja, kost veeeel tijd en veel geld....
     
  18. RBRCH

    RBRCH

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    780
    Locatie:
    Hardenberg(OV)
    Hoe gaat het met de lessen? Waar ben je nu mee bezig?

    Gr, Roy
     
  19. marcgode

    marcgode

    Lid geworden:
    13 sep 2006
    Berichten:
    151
    Locatie:
    amsterdam
    ben net solo nu sind 3 uur ( totaal 15 ) en heb mijn eerste examen gehaald ( radio )
    is echt super !!! Vooral eerste keer als de instrukteur uitstapt en je echt zelf moet vliegen.
     
  20. Dirk Luchtmeijer

    Dirk Luchtmeijer

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    324
    Locatie:
    Lelystad
    Hey Nic.. te gek! als je in training bent kom dan gerust even langs voor bakkie! ik woon er vlak om de hoek ;)
     

Deel Deze Pagina