Oplichting tijdens aankoop rc auto?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door I Xyzyx I, 30 sep 2006.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Klopt helemaal Gerard, ik heb dat zelf ook :)

    Maar hij is in mijn ogen niet opgelicht.
     
  2. Aaalie

    Aaalie Guest

    En dat woord staat zo vies, zeker in de topictitel ! (Misschien even aanpassen, of denk je er nog steeds zo over?)
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Die foto`s zijn wel leuk maar is niks meer dan een kap op een off-road auto. Zo kun je ook een formule 1 kap pasmaken en de blits maken .
     
  4. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Onder die Truck zit gewoon een truck chassis = onroad chassis. Goed te zien aan de liggende motor. Offroad heeft zo goed als nooit een liggende motor te weinig druk op de achterwielen. Dus is geen offroad met onroad kap ;)

    Verder zal de lengte van het chassis uitmaken of het is aan te passen naar offroad. Een onroad kort chassis zal niet makkelijk gaan door de liggende uitlaat...


    Wie koopt er nu een onroad chassis om offroad te gaan rijden Dan is er zelfs gezegt dat er gezaagd moet worden in het chassis :? Bumper is makkelijk aan te passen als je chassis...
     
  5. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Ben blij dat er kenners hier op het forum zitten (NOT). Beide auto's (truck en mercedes) zijn on-roads. Van de truck weet ik zeker dat er geen aanpassingen gedaan zijn, daar zijn enkel en alleen andere wielen met noppenbanden onder gezet. Was een geintje op de Truck Eindejaarsmarkt in Den Bosch afgelopen jaar... mag duidelijk zijn dat de truck niet echt geschikt is en dat een goede wegligging ver te zoeken was...
     
  6. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    na lang zoeken nog geen gevonden hoor :roll: pm anders waar ze tekoop zijn :D maar ik wil op grasveld rijden, geen jumps ofzo maken :| dus t zal wel mee vallen hoe slecht het is=/

    gelukkig is mn probleem nu grotendeels opgelost, krijg marder voor me verjaardag :D is alleen nog anderhalve maand wachten :cry:
     
  7. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    meer als 1 mailtje sturen is nogal logisch als je een auto koopt en afspraak maakt via de mail :roll:

    maar toen ik er achter kwam dat er geen offroad bandjes voor waren had ik hem een mailtje gestuurd, en 2 dagen later weer 1 waarin ik verzocht het geld terug te geven en even een mailtje te sturen voor een dag/tijd en toen begon hij kinderachtig te doen :roll:

    *heeft het gevoel dat er weer iemand commentaar gaat leveren :roll: *
     
  8. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    jha is was die jongen. ik heb er ook heel veel van geleerd.
    1e probeer geen mensen zomaar te verschuldigen(je weet nooit wat er in hun hoofd afspeelt)
    2e probeer geen 2dehands te kopen(of anders alleen chassis probeer geen motor)

    verder tjha die meenemers heb ik ook maar gehoord enz...
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Leuk dat je een deel van mijn bericht quote en daar een reaktie onder zet, maar wees a.u.b. een beetje duidelijk als je geholpen wil worden...

    Ik vermoed dat je de bandjes bedoeld (maar kan me vergissen)... deze zijn te koop bij modelbouwzaken die BigScale verkopen... maareh misschien moet je een GEZOCHT topic openen, er zijn wellicht mensen die een gebruikt setje hebben liggen waar ze afstand van willen doen voor een leuke prijs.

    Je weet de weg naar het RCBigscaleforum, dus 2x schieten is wellicht eerder prijs...

    Goed advies, maar geloof niet dat iemand dat van je wil aannemen omdat je zelf nogal hoog van de toren blies na je eigen aankoop...

    Tweedehands iets kopen hoeft helemaal geen probleem te zijn, zolang je maar weet wat je koopt... Destijds is ook tegen jou gezegd dat je iemand mee moest nemen die er verstand van had en daarmee doelden we niet op je vriendje die toevallig ook met een BigScale rijd...

    Nog een tip, als je reply wilt geven op iemand post, quote dan alleen dat waar je een reaktie op wilt geven en niet het hele bericht.
     
  10. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    Ik kopcht eerst een buggy(1:8) daarmee was ik echt opgelicht, gaf de verkoper op het laatst ook toe. dan kijk je toch weer heel anders als je thuis bent en je krijgt de motor niet gestart. Ik was er met jesper je kent die wel van bigscaleforum. hij heeft er wel verstand van.
     
  11. Blitz

    Blitz Guest

    Dan heb ik nog geluk gehad.Mijn Hpi RS4 EVO 3 is ook een occasie en heb er nog geen problemen met gehad.
     
  12. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Volgensmij hebben we hier slechts te maken met een geval 'modern verwend nest'.... Het zou wel zo fatsoenlijk zijn om het woord 'opgelicht' uit de topictitel te halen, dit is immers niet het geval.... Als je ff een half uurtje op dit forum rondzoekt, weet je dat je altijd wordt afgeraden om een 2ehands model te kopen als je er niet veel verstand van hebt... eigen schuld dus...

    Grtz, Robbert

    (Dit is mijn enige reactie op dit topic, ik lees dit soort onzin niet meer)
     
  13. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    1. ben geen verwend nest, heb zelf gewerkt voor het geld om de auto te kopen ( jij denkt zeker niet aan de bezorgers die je krantje 's ochtends tussen 6 en 7 in de bus gooien:roll:, of je hebt geen ochtendkrant ), marder krijg ik voor me verjaardag omdat ze toch wat moeten geven en ze wisten niets.
    2. je geeft aan dat je dit soort onzin niet meer leest, heb het gevoel dat je het ook niet geleest hebt aangezien er toch duidelijk staat dat het mij er vooral om gaat dat je er geen offroad bandjes ( verkoper zei marder ) op kon zetten (mari zei van wel, maar bij krikke zeggen ze dat die bandjes niet tekoop zijn.) en ik snap niet wat een 2e hands auto temaken heeft met of hij wel of niet offroad kan rijden... :|

    neem aan dat je je eigen berichtje bedoeld.

    (zal wel weer afgezeken worden over ^^ :roll: )


    maar Mari, ik heb de bandjes nog niet kunnen vinden, heb gewoon een paar oude bandjes gekocht, punaises (naja, lijken er op) door heen geprikt, heb nu echte spikes 8) en ze steken 1 cm uit dus t loopt niet aan, en het is goedkoop :lol:
     
  14. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    OK, toch één berichtje meer dan:
    Ik heb zelf op het moment naast mn universitaire studie twee bijbaantjes, en vorig jaar zomer had ik er drie, waarom het bezorgen van het eindhovens dagblad, dus dat is het probleem niet.....

    Suc6 met je autootje

    Grtz, Robbert
     
  15. Aaalie

    Aaalie Guest

    :wink:


    Niet persoonlijk bedoelt hoor, ik gun iedereen een marder en meer! Vondt het wel grappig om dit even te quoten :wink:


    Greetz Aldert
     
  16. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    vriend krijgt auto + rijbewijs als hij 18 word ( en dat is dan zn 2e auto... )

    vergelijk :wink: (en ik krijg geen zender/servo's bij de marder voor me verjaardag, vonden ze te duur :roll:)


    ik had het niet echt over een probleem, maar over dat ik er voor gewerkt heb. en ik zit in havo 4 met bijna elke dag van kwart over 8 tot kwart voor 4 les, dus ander bijbaantje als kranten rondbrengen zit er niet echt in :| ( heb tijdje bij kweker gewerkt, maar is niet te doen als je ook nog moet leren enz )

    maar succes met je studie :wink: ga na havo vwo doen, en dan ook universiteit denk ik, maar duurt nog wel ff :wink:
     
  17. Aaalie

    Aaalie Guest

    8O Oohhh!! , ik zou me opgelicht voelen :cry: , en jou vriend zeker wel lichtmetalen velgen en een nieuwe APK! Tis zo oneerlijk in de wereld :D .

    :wink:






    (ps. ben blij voor je vriend, er zijn niet zoveel die dat geluk hebben, dus gun het een ander i.p.v. het op jezelf te betrekken!)
     
  18. neoblader

    neoblader Guest

    :worship: :worship: Amen :worship: :worship:
     
  19. ik vind dat het een beetje de verkeerde kant op gaat, we moeten de medemodelbouwers juist helpen, en niet afkraken.

    ook kan ik mij voorstellen dat als je zo hard werkt en dan een miskoop doet (in feite voor die doeleinden, onroad voor offroad) dat niet erg leuk is.
    zelf bezorg ik folders en weet wat voor rotbaantje het is (vergelijkbaar). :yes:
    ik wens hem veel succes met de afhandeling en we horen het resultaat wel?
    zo niet moeten een paar mede modelbouwertjes een paar hele boze briefjes schrijven :agrue:
     
  20. Aaalie

    Aaalie Guest

    Alle respect hoor, maar dit topic gaat al vanaf het maken van de titel de verkeerde kant op. Inmiddels moet hij toch wel door hebben dat het hier niet om oplichting (vies woord) gaat, dat is wel héél wat anders!
    Sluiten die hap, of nog beter, verwijderen.
     

Deel Deze Pagina