oplossing antenne-rietjes probleem

Iedereen heeft wel eens zitten stoeien om de antenne door het rietje heen te krijgen, net als ik 10 min. geleden. Zelfs olie in het rietje mocht niet helpen, want op een gegeven moment is de antenne niet stevig genoeg meer om deze verder te drukken.
Nu had ik op mijn werkbank nog een bussie lucht staan. Is gewoon een bussie lucht wat je in elke elektronica-winkel kan kopen. Als je de bus ondersteboven houd, spuit je de "vloeibare" lucht eruit. Pure natuurkunde dat als een vloeistof overgaat naar een gasvorm, dat dit proces warmte nodig heeft. Door dit principe kan je de antenne "bevriezen", waardoor het rietje geen schijn van kans meer heeft dit eeuwen oud gevecht te winnen.

doe er je voordeel mee.

Goeie tip man, maar je kan t rietje ook vastplakken aan de tafel of iets dergelijks ;) (tape natuurlijk -.-)

ik pak gewoon een doekje met remreiniger en probeer hem daarmee zo recht mogelijk te maken(zonder al die kronkels)zodat hij er goed in gaat.

Maar dat van die lucht klinkt als een goede manier

Men neme een naald en draad (naaidoos van moeders de vrouw) Men lust de draad door het oogje van de naald. Neem nu een dubbelstukje draad dat langer is dan jou rietje. Leg daar een knoop in zodat de naald er niet uit kan glippen. Laat nu die naald in het rietje zakken totdat die aan de andewre kant eruit komt. Knoop nu je antenne direct aan de draad en lijd je antenne samen met het draad in het rietje. Trek nu aan de andere zijde aan het draad en floep, je antenne zit in het rietje..........................

ik ook nooit een probleem mee gehad echter zou ik wel oppassen met dat bevriezen, lijkt me namelijk dat de kans dat de antenne breekt(door het bevriezen) erg groot

Olie in je rietje werkt zelfs averechts. Je draadje gaat aan de binnenkant van het rietje plakken. Gewoon een rietje nemen waar de draad makkelijk doorheen gaat ;)

ik ook nooit een probleem mee gehad echter zou ik wel oppassen met dat bevriezen, lijkt me namelijk dat de kans dat de antenne breekt(door het bevriezen) erg groot

Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad.
Gewoon even antenne tusen duim en wijsvinger enkele keren uitstrekken en hij gaat er zo door

Voor 5 euro heb je 25 rietjes, koop je niet eens 1 spuitbus lucht voor....

...en dan heeft TS 25 rietjes waar hij zijn antenne niet in krijgt. Ik snap niet helemaal wat dat oplost :p

...en dan heeft TS 25 rietjes waar hij zijn antenne niet in krijgt. Ik snap niet helemaal wat dat oplost :p

De vers-gekochte zijn vaak net even iets breder dan de normale standaard rietjes. Althans ik heb vaker het idee dat het beter werkt dan orginele :rolleyes:

Door een rietje draaien heb ik men antenne helemaal kapot gemaakt..

Werkt het niet als je er een stukje naaigaren aan knoopt?
Edit: Oef stom van me, dan moet eerst dat naaigaren er doorheen natuurlijk..

Ik doe dit al jaren dood gewoon als volgt: maak je wijsvinger en duim nat met je eigen speeksel en wrijf dan de antenne draad daarmee in en de eventuele kreuken/kronkels haal je er ook mee uit na een paar keer op en neer te bewegen met je vingers.

Als de draad nat genoeg is gaat die er zo in :)

Back