Ik ben bij toeval erachter gekomen dat het tailtwiching probleem bij de CB100 te maken heeft met het wat losse stekker verbinding van de hoofdmotor.
De verbinding zit wat losjes en bij lichte vibraties verliest deze even kontact waardoor de staart gaat twitchen.
Na het verwisselen van de standaard CB100 kap naar een 4#3b kap die wat strakker zit, en op de stekker van de hoofdmotor drukt, vloog de heli weer superstrak en rustig. Vliegen zonder de kap deed de staart weer twitchen
kontroleer dus eerst alle stekkertjes voordat je de heli uit elkaar haalt en electronica gaat bestellen.
Fer
De verbinding zit wat losjes en bij lichte vibraties verliest deze even kontact waardoor de staart gaat twitchen.
Na het verwisselen van de standaard CB100 kap naar een 4#3b kap die wat strakker zit, en op de stekker van de hoofdmotor drukt, vloog de heli weer superstrak en rustig. Vliegen zonder de kap deed de staart weer twitchen
kontroleer dus eerst alle stekkertjes voordat je de heli uit elkaar haalt en electronica gaat bestellen.
Fer