opnieuw beginnen

• Topicstarter Topicstarter dentompie
  • Startdatum Startdatum
D

dentompie

Guest
Hallo,

Toen ik nog een klein ventje was (een jaar of 8-10 geleden), ging ik geregeld met m'n vader vliegen. Doordat onze vliegclub wegens 'geluidoverlast' gesloten werd, is onze hobby zo stilaan verloren gegaan. Nu zou ik echter willen herbeginnen. Ik woon hier in de middle of nowhere, geen vliegclub in de buurt, dus het zou 'alleen' zijn in de velden (vroeger nooit probs mee gehad hoor, dus dat is geen probleem).

Nu het zijn vooral de vliegertjes zoals de "pibros" (sterk, leuk en goedkoop) die mij weer zin doen krijgen. Wat ik thuis nog liggen heb: een zender van Robbe (zonder 'mixing' functie), een ontvanger, een hoop servo's en een speed 400 motor (benzine dingen ook, maar daar wil ik niet meer aan meedoen). Dus allemaal standaard grootte, geen mini's. Alle batterijen zijn wel kapot :(
Hoe goed ik nog kan vliegen kan ik dus ook niet zeggen... verleert men zoiets?

Nu, kan iemand mij helpen om op de goedkoopste manier (minst investering) terug "in de lucht te geraken"?

Alvast bedankt!

Wat heet niet volledig.

Inderdaad staan niet alle clubs uit Nederland en Belgie in mijn database.
Alleen de gegevens van de clubs die mij door de clubs zelf aangeboden zijn.
Dan weet ik in elk geval zeker dat de informatie juist is.

Om te kijken of de informatie ook up to date is, staat er een "versheids-indicatie" bij.

De database is on line doorzoekbaar, ook op niet direct getoonde gegevens.
Zo levert zoeken op "Boskoop" de Goudse Modelvlieg Club op omdat de vlieglocatie daar is .
Tevens is er -voor zover de gegevens bekend zijn- een routeplanner bij de clubgegevens opgenomen. Op die manier kun je zien waar het veld ligt en hoe je er kunt komen.

speed 400, accu kopen, electrozwever, 2 standaard servo's, regelaar en je kunt weer vliegen, kost je enkel een accu en regelaar. met electrozwever makkelijk het vliegen weer oppikken.

gr.

monkey

Pibros is echt een FUN model maar je zult wel een mixer nodig hebben. Pibros kost bijna niets en kan al heel wat verdragen. :wink:

Zou de pibros niet goed vliegen indien ik het middelste gedeelte van de delta als hoogteroer zou gebruiken, en de buitenste kanten als rolroer?
Dus zo:
Code:
     / \
    /   \ 
   /     \
  /       \
 /         \
----|---|----
 ^    ^    ^
rol hoogte rol
Wanneer ik een nieuwe zender met mixer zou moeten kopen, zou de investering snel oplopen...

Tom

zal wel vliegen, maar denk dat je een groot deel van de wendbaarheid kwijt raakt, iets wat de pibros juist zo leuk maakt!

Echt ideaal lijkt het me overigens niet...

Ooit ook eens zoiets gemaakt bij gebrek aan luxe zender.
Linker servo bedient de ailerons en rechter servo bediend (verschuift) de linker servo, waardoor zij werkt als hoogte roer.

afb2071.jpg

"t is maar een idee.

Groetjes, Erwin

Je heb ook heel simpele die veel beter werken.
Ze zijn alleen wat hoger.
Je schroeft het ding op een ronde servo hevel.
en er zit een scharnierend vertikaalsuk plastic op met 3 kogellinks
1 voor het stukje pastic te scharnieren.(hoogteroer)
en de andere 2 naar het roer.(rolroer)
Je heb dan geen speling.
En werkt heel goed.
Met een zagi kan je ook erg leuk vliegen kost 5 euro materiaal.

Er zijn ook elektronische mixers te koop, die in het model tussen ontvanger en servo's gemonteerd kunnen worden. In ieder geval heeft/had BMI zoiets in het programma.

Hallo,

Ik heb dus nu een Graupner Junior (van op zolder), een 7 cell 1700mAh batterijpak dat nog in goede "gezondheid" verkeert, normale zender, ontvanger en servo's. Nu moet ik er dus nog een moter voor kopen.

Iemand idee wat het meest aangewezen is? Een Speed 500 met een regelaar bij? En verbetert de "zweef" performantie van zo'n vlieger wanneer je er kleinere accu's insteekt? En is het waar dat tegenwoordig die motorregelaars zo zijn gemaakt, dat je er ook je ontvanger met kan voeden?

Alvast bedankt,

Tom

Back