Hallo Na vier jaar niet gevlogen te hebben , begint het toch weer te kriebelen . Ben begonnen met Heli vliegen en daarna over op de toestellen . mpx blizzard , mpx mentor en zagi,. was het toen om bepaalde redenen zo zat , qwa tijd en regels dat ik toen alles heb weg gedaan . Dus na weken van denken maar weer een zender aangeschaft en nu aan het kijken welke zwever ik wil nemen . Zat te denken aan een multiplex heron . Maar was in het verleden ook aan het kijken naar een last down xl. keuzes zat maar wat is wijs .???? Patrick
Ik zou niet zo'n grote zwever nemen. Niet om je te ontmoedigen, maar er is in de tussentijd het een en ander veranderd; je mag nu nog maar 120m hoog. Martin
Gewoon niet meer aan beginnen. Je frustratietolerantiedrempel ligt te laag. En je handelt te impulsief. Twee eigenschappen die je als modelvlieger beter niet kunt hebben. Ik heb er als instructeur zo tientallen zien komen en gaan. Maar als je verder net zo eigenwijs bent als ik, dan doe je gewoon wat je denkt dat goed is....
Frustratie drempel is prima hoor . Maar wel knap dat je meent mij te kennen na een posting hier bij beginners . Brevetten had ik destijds ook , En ja redelijk eigenwijs , heli vliegen zonder les en zonder schade , kwam pas later na het brevet Patrick Ondertussen de zwever besteld
Kijk ook eens in het te koop deel. De laatste tijd zijn er verschillende Last Down Xl , Epsilon en andere vergelijkbare zwevers voorbij gekomen. Als je bij een (KNVvL of Federatie) club gaat vliegen mag je tot 300 meter. Kun je aardig te keer gaan. Met grotere kisten (of zwaarder gemotoriseerd) hoop ik steeds maar dat mensen bij een club gaan vliegen. Een klein schuimpje (zo tot een kilo) kun je vaak redelijk verantwoord ergens in een weiland vliegen. Daarboven (maar ook veel snellere modellen) is echt beter op het vliegterrein van een club. Is ook nog eens gezellig. groet, erik
ik sta soms echt versteld van reacties hier als mensen hier een eerste bericht posten en iets vragen.. echt wel motiverende reacties die jullie geven.. en dan met hun titeltjes strooien van ik ben instructeur.. waauw.. moet je dan onder de indruk zijn ofzo.. @patrickw laat je niet ontmoedigen door zo'n afvlakkende reacties hé.. welke zwever heb je besteld? last down is een goede zwever, wel natuurlijk minder crashbestendig dan een foam model.
Heb er twee gekocht bij Lindinger . Een easy glider pro rr voor een kameraad (begint van nul af met vliegen) En zelf de multiplex Heron rr. Weet uit het verleden dat dat degelijk spul . Wil alleen op de heron een vario/altimeter zetten in combo met de T14sg Wel jammer dat de brevetten van toen zijn vervallen . Eerst maar eens een zomer hier mee en dan kijken van het winter wel weer ,(blijft toch nooit bij een toestel) Was wezen koffie drinken bij me oude club ,en was wel weer ouderwets gezellig Voel weer een lidmaatschap aan komen Patrick
De Heron is een leuke! Kameraad van me vliegt met een Solius (iets kortere vleugels) en die vliegt voor een schuimzwever echt wel goed. Wat betreft het herintreden: 4 jaar is een peulschil, ben je zo mee weg. Ik hield er 17 jaar mee op, 3 jaar geleden terug herbegonnen en na vijf begeleide vluchten (en de eerste landingspoging eindigend in een ontmoeting met een weide paal ) was ik weer terug solo. En op een clubje kan het idd gezellig zijn. Dat brevet vlieg je zo terug. Welkom terug in de hobby
ja dat komt idd wel ok, vliegtuig blijft ook beter in de vingers zitten dan heli vind ik, gaat helemaal goed komen en die easy glider is met hulp zeker een goeie beginner, zonder hulp is de easy star vele beter vind ik persoonl omdat die het enorme voordeel heeft dat de aandrijving niet op de neus is.. want hoe crasht een vliegtuig meestal.. juist ja.. op de neus als je graag thermiek zweeft, de Epsilon is ook een heel goeie mooie grote zwever. als je daar een vario in duwt is het puur relax genieten gewoon of de cularis multiplex. ook een leuk robuust ding.