Mannen, bedankt voor de felicitaties, hier het relaas.
Zaterdagochtend om 4.58 liep de wekker af, een beetje vroeg want tegen mijn gewoonte in had ik een keer naar voetbal gekeken.
Net toen de auto ingepakt was begon het te regenen en dit bleef totdat we bij Hannover richting Hamburg gingen rijden. Het begon op te klaren.
De routebeschrijving hadden we door Google Earth laten maken en die is dus echt heel goed. Ik had geen straatnaam van het veld maar wel coördinaten.
Op de meest onverwachte momenten mochten we midden in een dorp afslaan om zo een via een klein weggetje weer op dezelfde weg uit te komen of hem te kruisen.
De laatste 6 km gingen dwars door een bos, langs landerijen, open velden en wat niet al. Hobbelig en veel los zand.
Geheel in stijl van een bijna ex-combatter kwamen we bij het veld aan op een manier die zelf de clubleden niet voor mogelijk hadden gehouden, uit onverwachte hoek.
Het was 11.00 dus tijd genoeg om de tent op te bouwen. We zouden volgens de uitnodiging pas om 14.45 beginnen dus ook tijd om te trainen. 14 Deelnemers in F2K en 12 in Mini, lekker overzichtelijk.
Helaas stond de wind richting een bomenrij/bos. Boven het publiek mocht niet gevlogen en ook niet in het verlengde daarvan maar hiernaast werd helaas veel gesoard wat eerlijk niet altijd even makkelijk was.
We begonnen uiteindelijk om 17.45 en hebben 4 rondes gevlogen. We begonnen met veel wind en lekker thermisch tot de laatste 2 rondes die in bijna windstil weer en niet thermisch werden gevlogen. Het werd me te donker dus op mijn verzoek zijn we gestopt. Tussenstand was 2 in F3K en 1 in Mini.
Henrik Vogler stond met 4*1000 bovenaan.
In de de eerste ronde oplopend met 15 seconden liet iedereen in mijn groep een steek vallen behalve Henrik.
Tweede ronde (laatste vlucht) meteen de 5 minuten gevlogen. Heerlijk want het blijft een hele ruk die 5 minuten zeker met deze harde wind.
Derde ronde AULD ook een 1000-er (geen Henrik in de groep, de rest van alle rondes wel.)
Vierde ronde poker. 4*100 en 1 keer 120= 520 seconden, best goed voor mijn doen. Henrik haalt 590 seconden!!!!!!!!!!!!!!!!
Een gezellige avond met afwisselend regen en als we niet onder een zeil stonden dan was het naast het kampvuur.
's Ochtends om 09.45 ging het weer verder. Mijn directe belager van de 2-de plek (Peer Schmidt) vloog in de vijfde ronde (3 uit 6) 2 seconden meer en Henrik vloog weer vol.
Zesde en zevende ronde had Peer het makkelijker want hij hoefde niet tegen Henrik, ik wel. Maar ik vlieg graag tegen toppers want dan kan ik me beter vergelijken maar dit heeft me wel punten gekost. Peer scoorde 1 keer een 1000-er en toen viel me op dat er een ander iemand genaamd Sebastian Hampf ook heel goed stond te vliegen en niet bij mij in de groep zat. Dat zag ik omdat ik ook zo nu en dan de wedstrijd mocht starten en affluiten. Ze vonden mijn duits zo leuk.
De 6 ronde, laatste voorlaatste, ging eigenlijk best goed, 4 minuten en iets van 3.13 maar Henrik geeft weer vliegles.
Zevende ronde (de 3 beste vluchten) ook wel lekker maar slechts 2 keer vol is te weinig (ik weet dit niet heel zeker) maar Henrik vliegt weer alles vol.
Uiteindelijke uitslag.
1. Hernik Vogler
2. Sebastian Hampf
3. Peer Schmidt
4. ik dus met 5437 punten van maximaal 6000.
Mini ging inderdaad erg makkelijk en, veel voordeel van de ailerons en de starthoogte. Ik heb wel ingezien dat 2 klassen vliegen erg inspannend is. Ik heb niet het gevoel dat mijn F3K er onder geleden heeft maar voortaan op een internationale wedstrijd even niet meer. We hadden 2 groepen F3K en 1 groep Mini, tussendoor nog wedstrijd fluiten, veel werk, wel heel gezellig.
Henk Pietersma met de Twister. Het ging niet lekker op zaterdag met Henk, Te veel nederlander geworden bij het zien van Nederland-Frankrijk en ging pas om 4.30 naar bed en dat zal wel niet nuchter zijn geweest.
De winnaars in F3K. vlnr Sebastian-Henrik-Peer
Leuke wedstrijd, goed te berijden (430 km) en we zijn al weer terug sinds 20.00 uur.
Helle (mijn coach) heeft een korte analyse gemaakt op de terugweg naar huis en het eerste resultaat is dat er meer getraind moet worden. Ik heb wat 'bomenangst' is gebleken dus moet ik ook op zoek naar een veld ala Vlaardingen. Niet om te leren soaren maar om verder boven het bos mee te vliegen.
En natuurlijk de rasechte Nederlandse Mini.
Ziet er leuk uit en je hebt geen turbulatoren meer nodig.
Loet