Wubbe zei:Heren,
Ik kan Theo zijn oproep alleen maar onderschrijven. ...
Leren is doen!
Dus: doe mee!
Leon
Om de oproep van Leon en Theo nog wat extra kracht bij te zetten:
Ik ben nog steeds geen super vlieger. Ik vlieg al wel heel aardig met mijn Bonsai micro dat wel. Ik weet alleen dat ik nog heel veel moet leren. Ik heb nu ook een full size DLG. Die is bijna klaar. Ik moet die nog (laten) inregelen en ik heb nog nooit met ailerons en flaps gevlogen. De enthousiaste DLGers hier hebben me over de streep getrokken. Ik ben gewoon begonnen en heb al best het nodige geleerd. De tips enkele posts terug komen dan ook rechtstreeks uit mijn ervaring.
Zondag de 16e kom ik met full size en micro naar Vlaardingen. Ik hoop dan op een hoop hulp en tips voor met name mijn longshot

Kan ik in ieder geval Leon van de laatste plaats verdringen

@jurgen: Je hebt volkomen gelijk. Ik bedoelde met mijn verhaal te zeggen dat als de kist bij een gewone rechtuistart al de neiging heeft de neus omhoog te laten komen, dus het zwaartepunt al niet goed ligt dit door de hoge snelheid bij de start nog extra duidelijk wordt. Dus dat er voldoende gewicht in de neus moet zitten om een moie vlakke vlucht te geven. Ik denk dat ik me wat ongelukkig uitdrukte. Gewicht in de neus helpt het CG goed te krijgen, maar zorgt niet voor een vlakke start.
Ruud