H
hezik
Guest
Iedereen die een ARF toestel van Kyosho bezit of in bezit gehad heeft, kent het probleem; de folie is een ramp. Het ziet er goed en gelikt uit op de dag van de levering, maar zodra je gaat vliegen waait het er vanzelf af.
Je kunt schoonmaken, strijken, lijmen, plakbandjes plakken, enz, tot je een ons weegt, maar die rotzooi komt er af. Mijn Oxalys is nu ongeveer 4 maanden oud en moet eigenlijk geheel opnieuw gefolied worden, als dat nog kon.
Je bent al snel een uur tot anderhalf bezig om na een dagje vliegen alle losgekomen folie weer vast te strijken, als dat uberhaupt nog kan. Mijn ervaring is dat met name hoekjes en randen toch na de 1e vlucht weer loszitten, met als gevolg dat daar brandstof onderkomt, met als gevolg dat het er ook niet meer op te krijgen is.
Kyosho geeft zelf als oplossing op dat je het toestel dan maar na moet spuiten ik 2k lak. Ik vind dat een non-oplossing. Ten eerste moet je dan aan het spuiten, je koopt geen ARF om er nog voor tig euro aan verf bij te moeten kopen. Daarnaast voeg je op die manier extra gewicht toe (is voor een Calmato niet zo erg, maar voor de Oxalys wel). Als laatste komt de folie er dan nog vanaf (heb ik van een aantal mensen op een buitenlands forum die het geprobeerd hebben). Het blijft symptoombestrijding, Kyosho moet er gewoon betere folie op plakken.
Ik had wat schade aan mijn Oxalys en wilde dat repareren, maar het is de vraag of ik dat nog wel ga doen. De brandstof is zo ver onder die folierommel door getrokken dat ik eigenlijk, wil ik het goed doen, het toestel doormidden moet zagen en er een hele nieuwe neus op moet bouwen.
Ik ben niet de enige met deze klacht. Ik ken geen mensen met bv. een Calmato die niet exact hetzelfde probleem hebben.
Ik had graag 25 euro (oid) meer uitgegeven als Kyosho er dan goede folie op geplakt hadden.
Hoe dan ook, ik wil eens proberen om over te brengen aan Kyosho dat die folie rommel is. Dat wil ik doen d.m.v. een petitie hier, maar ook op andere internet fora.
Mijn vraag is dus heel simpel.. ben je het eens met het feit dat Kyosho andere folie moet gaan gebruiken, post dan hier simpelweg bv. welk Kyosho toestel(len) je bezit en eventueel je ervaringen met de folie.
Over twee weken zoek ik alle concrete klachten bij elkaar en wil ik die gebundeld aan Kyosho versturen.
Ik denk niet dat het veel uit zal maken, maar niet geschoten is altijd mis. Misschien dat Kyosho ooit nog wil overwegen om echte folie te gaan gebruiken. Als de klanten er niets over zeggen, zullen ze het in elk geval nooit veranderen.
Je kunt schoonmaken, strijken, lijmen, plakbandjes plakken, enz, tot je een ons weegt, maar die rotzooi komt er af. Mijn Oxalys is nu ongeveer 4 maanden oud en moet eigenlijk geheel opnieuw gefolied worden, als dat nog kon.
Je bent al snel een uur tot anderhalf bezig om na een dagje vliegen alle losgekomen folie weer vast te strijken, als dat uberhaupt nog kan. Mijn ervaring is dat met name hoekjes en randen toch na de 1e vlucht weer loszitten, met als gevolg dat daar brandstof onderkomt, met als gevolg dat het er ook niet meer op te krijgen is.
Kyosho geeft zelf als oplossing op dat je het toestel dan maar na moet spuiten ik 2k lak. Ik vind dat een non-oplossing. Ten eerste moet je dan aan het spuiten, je koopt geen ARF om er nog voor tig euro aan verf bij te moeten kopen. Daarnaast voeg je op die manier extra gewicht toe (is voor een Calmato niet zo erg, maar voor de Oxalys wel). Als laatste komt de folie er dan nog vanaf (heb ik van een aantal mensen op een buitenlands forum die het geprobeerd hebben). Het blijft symptoombestrijding, Kyosho moet er gewoon betere folie op plakken.
Ik had wat schade aan mijn Oxalys en wilde dat repareren, maar het is de vraag of ik dat nog wel ga doen. De brandstof is zo ver onder die folierommel door getrokken dat ik eigenlijk, wil ik het goed doen, het toestel doormidden moet zagen en er een hele nieuwe neus op moet bouwen.
Ik ben niet de enige met deze klacht. Ik ken geen mensen met bv. een Calmato die niet exact hetzelfde probleem hebben.
Ik had graag 25 euro (oid) meer uitgegeven als Kyosho er dan goede folie op geplakt hadden.
Hoe dan ook, ik wil eens proberen om over te brengen aan Kyosho dat die folie rommel is. Dat wil ik doen d.m.v. een petitie hier, maar ook op andere internet fora.
Mijn vraag is dus heel simpel.. ben je het eens met het feit dat Kyosho andere folie moet gaan gebruiken, post dan hier simpelweg bv. welk Kyosho toestel(len) je bezit en eventueel je ervaringen met de folie.
Over twee weken zoek ik alle concrete klachten bij elkaar en wil ik die gebundeld aan Kyosho versturen.
Ik denk niet dat het veel uit zal maken, maar niet geschoten is altijd mis. Misschien dat Kyosho ooit nog wil overwegen om echte folie te gaan gebruiken. Als de klanten er niets over zeggen, zullen ze het in elk geval nooit veranderen.