Oproep: zeildag!

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door NVM, 15 jul 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    In navolging van een idee van Rob, zijn er mensen (behalve Rob en ik) die interesse hebben een keer met een groep te gaan zeilen? Moeten we maar kijken waar.. afhankelijk van de woonplaatsen.
     
  2. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Als ik de mijne klaar krijg lijkt het me harstikke gaaf.

    Groeten,

    Jan
     
  3. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    wat ben je aan het bouwen dan?

    Wat ben je op dit moment aan het bouwen dan? welke boot?
     
  4. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Ik heb de Skandia van robbe liggen, maar die is al 's door iemand gebouwd en die zag voor 20,- gulden op de rommelmarkt liggen, dus ik dacht die is voor mij. Alleen het rompje is een beetje lek, en ik moet de servo's er uit slopen, en die zitten erg vast gelijmd :(.

    Maarja shit happens. Maar volgende zomer vaart ie zeker weten, want dan ga ik met mijn pa's zeilboot maar weer 's op vakantie. Dus dan heb ik in de haventjes in Friesland wat te doen.

    Groeten,

    Jan
     
  5. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ha.. da's een leuk bootje!

    Ik heb even gezocht naar foto's op het internet, is een leuke boot! mooi mazzel met die prijs ;-)
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Zeildag? Prima idee!

    Altijd leuk, een paar beddelakens op het water.
    Ik ben voor!! Tevens weet ik een schitterende locatie: het water van Scheepsmodelbouwvereniging Vaargroep Flevoland. 'Mijn' vereniging... :p
    Een plas van 200 bij 150 meter, gelegen in het bos bij Biddinghuizen.
    Mooi wiervrij water, clubhuis met steiger ligt aan de noord-oostkant van het water, dus aan lager wal: veilig! Water is max 120 cm diep, en voor reddingsacties hebben we een roeiboot ter beschikking.
    Binnen de vereniging hebben we momenteel 4 zeilboten: De Yamaha van Tamiya, de Seawind van Kyosho (van mezelf) en twee andere boten. Maar meer zeilers zijn van harte welkom, ook al is het maar voor één dagje. En wij zien graag weer eens andere gezichten, en boten natuurlijk....
    Laat maar horen!

    Roel van Essen.
     
  7. Hannibal

    Hannibal Guest

    Een ervan is de Victoria en leuk idee en vijver van Vaargroep Flevoland is echt een A1 locatie
     
  8. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Potverdorie...

    Perverdorie... dat wordt feest!! :music: Op zoveel reacties had ik niet gerekend... Tot nu toe 5 man.. leuk..
     
  9. Hannibal

    Hannibal Guest

    Wanneer dan???

    Gaan we nu nog wat plannen? zoja waar en wanneer.

    mvg
     
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Zeildag - plannen...

    Oké, laten we eens een locatie en wat data voorstellen:
    Biddinghuizen (tussen Dronten en Harderwijk), vaarwater Vaargroep Flevoland.
    Data: 14-09, 21-09, 28-09.
    Daarna wordt het risico op slecht weer toch wat groter...
    Dan hebben we een maand om te reageren en afspraken te maken.
    Houdt er wel rekening mee dat, áls we in Biddinghuizen varen, ook (electro-)schepen van Vaargroep Flevoland kunnen varen;
    We kunnen dit vaarwater niet zomaar 'afhuren'.

    Maar als er andere / betere suggesties zijn voor een vaarwater, houd ik me natuurlijk aanbevolen...
    Laat maar eens wat horen!

    Groet,
    Roel.
     
  11. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Lijkt mij een goed idee. Als ik vrij ben kom ik zeker even langs!

    Groeten,

    Jan
     
  12. Hannibal

    Hannibal Guest

    Ik ga voor de 14-09
     
  13. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    prima idee..

    Ik ga ook voor 14-09, ben ik net een week terug uit spanje.. Moet je hier als je wilt nog even adres van de lokatie, en tijdstip enzo neerzetten voor degene die het niet weten (zoals ik...)..

    Roberto..
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Zeilbotendag

    Oké, dan houden we het, tot tegenbericht op 14-09.
    Ik heb net de voorzitter van Vaargroep Flevoland (VGF) ingelicht; hij ging ermee accoord (ik had ook niets anders verwacht) dat we die dag wat nieuwe gezichten en boten hopen te ontmoeten.
    Voor diegenen die nog nooit bij VGF zijn geweest:
    Als je me een mailtje stuurt, zal ik je een antwoord geven, inclusief routeschets en -beschrijving.
    Ik wil de organisatie best op me nemen; veel zal dat niet om het lijf hebben. We hebben een goed koffiezet-ijzer, er staan blikjes fris in de koelkast. Als iedereen z'n eigen lunchpakket meeneemt, hoeven we niet moeilijk te doen met broodjes e.d.
    Ik zal op andere botensites ook een mededeling doen.
    Dus graag een mailtje als je belangstelling hebt, dan weet ik op hoeveel mensen we globaal kunnen rekenen.

    Groet, en hopelijk tot 14-09!
    Roel.
     
  15. tigermoth

    tigermoth Guest

    Hoi hoi, ik ben wel geinteresseerd om een keertje te komen kijken..

    vorige week zag ik bij het haddock in almere een aantal modelzeilers aan de gang, maar had geen tijd om te blijven kijken helaas.

    de 14e lukt dat misschien wel, ik heb zelf geen modelschip, maar ik ben wel zeiler (-model)..

    ik hoop dat ik mee kan..

    mvg.
    Rico.
     
  16. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    dat word een drukke boel...

    :music: Dat wordt feest! Leuk dat er zoveel animo is!
     
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Zeildag

    Goed mensen, ik heb een aantal reacties binnengekregen, zowel uit het forum als vanuit VGF. Ook heb ik een paar andere verenigingen gemaild, ook daar kreeg ik positieve berichten. Stiching Minisail, Vaargroep Atlantis en de HBMC zetten 14-09 ook op hun site-kalender. Van Vaargroep Harderwijk heb ik nog niets vernomen, maar ook daar zijn een aantal fanatieke zeilers bij... Who knows!
    Laten we ook even de weerberichten afwachten; het lijkt me logisch dat als het kl...weer is, dat we dan de zaak afblazen. Ik bedoel: heel gezellig om met elkaar binnen in het clubhuis zitten kleumen, maar de bedoeling is dat we gaan zeilen. Ik denk dat we dat zo'n drie dagen vantevoren wel kunnen zien. Maar: om een bekend politiek persoon te citeren: ik heb er zin an! :?
    Groet,
    Roel.
     
  18. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Maar die is dood. Moet jij maar niet doen, is zonde! :wink:


    Het lijkt me een goed idee, zal in iedergeval de weerberichten in de gaten houden.

    Groeten,

    Jan
     
  19. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Zeildag

    Moeten we nog iets in kaart brengen mbt de frequenties? Ik wil m'n ontvanger liever niet uit de boot hoeven slopen.

    Ik heb trouwens een Graupner Saphir.

    Groeten, Rob.
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Frequenties

    Hoi Rob. Mooi bootje, die Saphir. :)

    ehhh.... frequenties:
    We hebben een frequentiebord met daarop een behoorlijk aantal frequentiekaarten.
    Ik neig echter, als het aantal deelnemers wat groter is, om hetzelfde systeem toe te passen als bij onze 'open dagen':
    Blokken van 20 minuten, waarop iedereen kan inschrijven.
    Op het moment dat je tijd is aangebroken, kan je je zender ophalen.
    Een knijper met je frequentie aan je antenne, klaar is Clara. (zus van Kees) :wink:
    Aan het einde van je 20 minuten 2 mogelijkheden:
    Als er iemand op jouw frequentie wacht: Zender uit, knijper overgeven: de ander kan varen.
    Wacht er niemand op je frquentie: lekker doorvaren!
    De praktijk wijst uit dat je toch niet de hele dag vaart... Er moet tenslotte ook ge O.H.-t kunnen worden.
    In ieder geval zal ik een systeempje opzetten voor frequentiebewaking.
    Het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen met kristallen of ontvangers zitten te donderjagen, toch?

    Groet,
    Roel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina