Oproep: zeildag!

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door NVM, 15 jul 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ovipetje

    ovipetje Guest

    als het goed is ben ik zaterdag middag vrij dusssssss maar eerst vanavond zelf eindelijk de B24 de sporen geven :twisted: :twisted: :twisted:
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Nieuwe modificatie B24

    Ik denk dat Ovipetje z'n B-24 uit gaat rusten met zeilen.
    Maar dan wel aan de onderzijde van het model, want die hebben we vanavond een héééle tijd goed kunnen bekijken...
    (gniffelgniffel) :twisted:

    Roel.
     
  3. ovipetje

    ovipetje Guest

    maar mooi was het

    en snel.....

    tja roel met zo'n kiel zal de B24 ook niet omgaan maar ja ik heb weinig diepgang en veel snelheid:p:p :twisted: :twisted: :twisted: en hij is nog ongeschonden
     
  4. ovipetje

    ovipetje Guest

    met het oog op wind

    Roel als je bang bent dat we niet genoeg wind hebben, mijn pa kan voortreffelijk nasi maken vrijdag en dan hebben we wel wind, je weet vast nog wel hoe warm je slaapzak werd 's nachts na een maaltijdje nasi di papa............... :wc:
     
  5. Hannibal

    Hannibal Guest

    Kom ondanks alle verbouwingen ook nog

    En neem mee: 1 digicam met alles erop enraan en de Victoria .

    groetjes
     
  6. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    @Robert:

    Volgens mij kunnen we het onderhand beter het www.modelbouwforum.nl vaardag noemen ;-)

    Groeten,

    Jan

    Ohja ik neem mee: Frederik W. Goedkoop en de Ocean Scout.
     
  7. Hannibal

    Hannibal Guest

    Jammer maar helaas

    Ik kan door onverwacht familie bezoek uit het buitenland helaas zaterdag niet naar de zeildag komen, vanaf deze plek wens ik jullie veel wind en mooi weer toe. En heel veel zeil en modelbouw plezier.

    groet
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    It hiet oan!!!

    Nee, ik ben geen ijsmeester, maar het gaat wel lekker door morgen.
    Misschien wat minder mooi weer als vandaag, maar:

    Morgen overdag overheerst in het grootste deel van het land de
    bewolking. Langs de westkust kan mogelijk een spatje regen
    vallen. In het zuidoosten van het land schijnt de zon echter af
    en toe. De middagtemperatuur loopt uiteen van 18 graden in het
    noordwesten tot 21 graden in Limburg. De noord tot
    noordwestelijke wind neemt boven land toe tot matig, kracht 3
    tot4, langs de kust en op het IJsselmeer tot vrij krachtig 5,
    mogelijk af en toe krachtig 6.

    Kortom: Gáán met die beddelakens!
    (Voor de Neerlandici onder ons: dit zijn lakens voor slechts één bed!)

    We zien jullie morgen!
    Roel.
     
  9. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Gaan met die beddelakens... Ik hoop het, vanavond even de accu's van de boot controleren; NIETS DOET HET MEER :cry: terwijl de accu niet leeg is. Hier ben ik absoluut niet blij mee. :? Ik ga gauw op onderzoek uit en hoop toch dat ik 'm morgen gewoon varend heb, al moet ik vannacht door! 8O

    Tot morgen, Rob.
     
  10. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Hi Guys,

    Door omstandigheden kan ik helaas niet komen.

    Heel veel plezier en lekker weer toegewenst!

    Groeten,

    Jan
     
  11. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Tsja en ik heb geen zeilboot, maar allemaal succes gewenst in biddinhuuzen......Rob als je een probleem hebt mag je altijd in de winkel langskomen, wij maken wel tijd hiervoor ook op zaterdag.........Peet..........8)
     
  12. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Hoe was het??

    Ha zeilers,

    Hoe was de zeildag?? Ben erg benieuwd!

    Groeten,

    Jan
     
  13. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
  14. ovipetje

    ovipetje Guest

    helaas

    de link werkt niet,

    ik moet nu eten, maar het was zeker een geslaagde dag :music: een bedankje voor Roel.......
     
  15. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Ovipetje, Harder klikken :lol: .

    Mischien helpt het ook dat ik de link van "albumhouders" naar "gasten" heb aangepast. :wink:
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Alle zeilen gestreken?

    Héhé...
    Om iedereen even DE WIND UIT DE ZEILEN TE NEMEN, voordat jullie OP ÉÉN OOR LIGGEN toch maar een reactie gepost.
    Harold: hartstikke leuk dat een 'elektrovlieg deskundoloog' zich op af laat zakken tot ons lage waterniveau! Alleen: via je link kom ik uiteindelijk wel op jouw fotoalbum uit, maar als ik op de titel klik naast het plaatje van de zeilboten, krijg ik een dode link. (En ik ben toch zo nieuwsgierig! Hellúúúp!)
    Rob en Robert: Fijn dat jullie er waren; we hebben lekker gekletst, en ik hoop dat jullie het, net als een aantal van ons, voor herhaling vatbaar vonden. En dan weer eens op een andere locatie misschien...

    Voor alle anderen, die om redenen van werk of anderszins niet konden:
    We hebben ontstellend veel lol gehad! Er waren 6 mensen van Vaargroep Harderwijk (Henk van Aken met zoon, Kees en echtgenote en hun 2 (overigens leuke) kinderen en ze hadden véél boten bij zich.
    Rob en Robert waren er, en bijna alle zeilers van VGF. In totaal hadden we een stuk of 15 zeilboten, variërend van een ukkie van 20 cm tot een grote joekel van wel 1,5 meter (van dezelfde eigenaar trouwens) en vanaf 's morgens 10.20 uur tot 's middags 16.00 zijn er steeds mensen aan het zeilen geweest. Frequentie-management ging prima: Rob en ik zaten op één kanaal, maar Rob kon z'n kristallen wisselen, dus konden de Saphir en de Seawind elkaar lekker DE LOEF AFSTEKEN. 's Middags ging het écht lekker waaien en hebben we menige boot plat zien gaan tijdens een windvlaag. Marion de Hond zou gezegd hebben: "Pittige vlagen!"
    Foto's zijn er genoeg gemaakt; Door Harold (zie posting hierboven), door Rob, Ton en ondergetekende. (Alleen zijn die van mij niet digitaal, dus moeten we nog even wachten op ontwikkelaar, fixeer en stopper, en vervolgens het resultaat door de scanner jassen en naar Robert sturen.
    Dus: Even geduld a.u.b.
    Ik heb een schitterende dag gehad, ik hoop de andere zeilers ook!
    Groet,
    Roel
     
  17. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    zeer zeker..!

    Roel,

    Zeer zeker een heel geslaagde dag, dank hierbij aan de Vaargroep Flevoland aan het ter beschikking stellen van de accomodatie en prachtige vaarlokatie!, Het was soms een hele uitdaging om te peilen waar de wind vandaan kwam... volgens mij heerst er boven de vaarvijver van Vaargroep Flevoland een eigen atmosfeer... tjongejonge, wat een spektakel..

    We moeten ook een keer speedboot-wedstrijden gaan houden, vandaag vier speedboten 1 actie gezien, de Saphir van Rob en 2 B-24's, en nog een jetsprint... De snelste was toch wel de Saphir van ons Rob! bravo..

    :wink:

    Ikzelf heb in ieder geval een hoop lol gehad en toch weer wat geleerd, mijn robbe dolphin gaat op de helling en word voorzien van een zeilwinch! Mijn boot lag af en toe zo plat dat ik dacht.. "daar gaat ie...." maar het viel toch mee.

    Al met al een dag om zeker een keer te herhalen, te bezien valt nog waar en wanneer!

    Robert

    Rob, nog bedankt voor de lift...
     
  18. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Zeildag

    Jongens, wat was dit ontzettend gaaf. Ik heb altijd solo gezeild, vandaag ging er een nieuwe zeilwereld voor me open. Toen ik maanden geleden tegen Robert zei dat dat het me leuk leek om via het forum met een aantal zeilers samen te gaan zeilen had ik deze vlekkeloos verlopende dag met hele mooie zeilmomenten niet kunnen vermoeden. :D

    Roel en clubgenoten, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!

    Tot een volgende keer maar weer....

    Groeten, Rob.
     
  19. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Speedboten zien ????....Kom naar t naarderbos tussen muiderberg en naarden morgen, is weer een meetingkje van de Xtreme jongens...

    Kijk op www.xtremercboats.com klik op forum.............Peet..............8)
     
  20. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    nou peter..

    Nou peter... ik weet niet of jij met je crackerbox tegen die speed/zeil boot van Rob op kunt hoor :wink:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina