Opties voor Serpent S411 RTR

Discussie in 'Electro onroad' gestart door freebutterflyx, 9 aug 2020.

  1. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    293
    Ik heb enkele jaren terug een Serpent S411 RTR gekocht voor mijn petekind.
    De zender is ondertussen vervangen omdat de orginele niet meer correct werkte. De vaste as vooraan is ondertussen vervangen door de as van de S411 (de "pro" versie). En uiteraard zijn ook de banden reeds vervangen.

    Het rijden op een circuit gaat ondertussen behoorlijk goed en ik vroeg me af of er opties zijn die een wezenlijk verschil kunnen maken. Normaal passen alle onderdelen van de S411 op de S411 RTR.

    -Dus zowel chassis als topdeck die bij de RTR in kunststof zijn kunnen ook in carbon gestoken worden. Maar dit is qua prijs aan de dure kant.
    -Plastiek zaken van de ophanging kunnen in alu voorzien worden.
    -Antiroll-bars zijn iet aanwezig op de RTR maar kunnen wel voorzien worden.
    -...

    Maar welke optie zou een verschil maken maar is qua prijs toch redelijk?
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Ik ken deze niet, maar algemeen zou ik zeggen: schokbrekers, banden en idd mss de anti roll bars.

    Alu en carbon zou ik niet als eerste installeren. Chassis stijver maken wellicht wel maar dat kan wellicht op meerdere manieren.

    Fotootje?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De 411 is al een verouderde platform, zeker de sports versie die op de allereerste versie 411 gebaseerd is. Voor het geld van carbon delen heb je ook al de huidige instapper van 3racing die al volledig in carbon is. Anders even kijken naar een 1 of 2 jaar oude 2e handsje Xray T4 welke al zoveel keren beter is dan je 411 zou kunnen worden.
     
  4. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    293
    Mijn petekind is nu 10j oud. Dus zelf heeft hij geen groot budget. En wedstrijden rijdt hij ook niet.
    Ik had/heb zeker niet de bedoeling om alles in carbon/alu te laten steken.
    De auto is nog in vrij goeie conditie met verrassend vrij weinig breuk tot nu toe. Vandaar dat ik dacht om enkele "simpele" opties erop te zetten. Het eerste waar ik dan aan dacht waren de anti-roll bars.

    PS
    Hat gaat om deze auto:
    https://www.serpent.com/xcart/cart.php?target=product&product_id=4656
     

Deel Deze Pagina