Optifuel 30%

Hallo,

Heeft iemand deze brandstof getest?
Ik kan er weinig over terugvinden op de forums.
Ziet et goed uit met klotz en groot prijsverschil met concurentie...

Thanks,
Marc
 
Dit was de brandstof die iedereen gebruikte op de Masters.
Zag er goed uit.
Alleen is hier denk ik niemand met ervaring.
De NL deelnemers vlogen electrisch en Optifuel is niet verkrijgbaar in NL zo ver ik weet.
 
Hoi,

bij ons op de club zijn er al sommige mensen die ermee vliegen en er erg tevreden over zijn. De fuel is in België te verkrijgen via RCMarket

Grtz,
Dirk
 
Ik vlieg er ook mee , 30% in de Raptor 90 en zeker door de goede prijs ben ik al tevreden ! Let wel , voor die prijs krijg je 5 liter en niet de gallons die maar 3.75 liter of zoiets is !! :cool:
 
Hoi Hoi,
Bij mijn club in Roosendaal zijn er al een paar die er mee vliegen en naar volle tevredenheid. Aangezien Optifuel relatief nieuw is op de markt kun je over de lange termijn natuurlijk nog niets zeggen, maar het is een brandstof met 18% Klotz-olie wat al jaren op de markt is. Vloog daar 15 jaar geleden al mee en bevalt prima. Het wordt verkocht in lekkere europese 5-liter kans tegen een gallon-prijs, oftewel prijstechnisch erg aantrekkelijk. RC-market bij Brussel en RCHeliTechnics tegen de Nederlandse grens aan in Essen verkopen het. De laatste is voor mij het dichtst bij, is prima te combineren met goedkoop tanken voor de auto. 8-))

Groetjes van Eric
 
gelieve ook niet te vergeten beste mensen dat door 30% nitro te vliegen je wellicht wat snellere slijtage krijgt door te hoge injectie en verbranding van de motor.
Nitro koelt wel beter maar geeft ook een boost die voor meer en snellere ontbranding zorgt
 
Sorry , ik heb niet vertaald in het nederlands......Est-il vrai que le nitro va réduire la durée de vie de mon moteur?
Non, c'est faux, et c'est même l'inverse qui se produit. C'est une idée fréquemment répandue sur les terrains, mais il est intéressant de bien comprendre le principe de fonctionnement du nitrométhane.
Comme il est mentionné ci dessus, le nitro crée plus de couple, mais également plus de chaleur. Sans équilibrer les autres composants du carburant, le simple fait de rajouter du nitro dans un mélange existant augmenterait sensiblement la température de fonctionnement du moteur et nuirait à sa longévité.
Sachant qu'un moteur qui tourne avec un fort taux de nitro consomme plus de carburant, les fabricants utilisent une huile très fluide pour lui permettre de passer facilement dans les gicleurs sans restreindre le débit. De plus, la quantité d'huile augmente pour atteindre 22%, ce qui est bien au delà de la quantité requise pour les simples besoins de la lubrification. L'excédent d'huile est volontairement et abondamment diffusé dans le moteur, et sert ainsi d'échangeur thermique : il refroidit les surfaces internes du moteur. A ce point, la tendance s'est inversée, car l'excédent d'huile refroidit plus que le nitro ne réchauffe, et l'utilisation de carburants fortement nitrés abaisse ainsi les températures de fonctionnement moteur et prolonge sa durée de vie. Pour l'anecdote, on peut observer, à conditions de fonctionnement identiques pour un même moteur, jusqu'à 12°C de différence de température entre le 0% de nitro (97°C) et le 30% de nitro (85°C).
 
In het kort vertaald:

Het is onzin dat hogere nitro gehalte brandstof de levensduur van de motoren verkorten, mede ook door een hoger percentage olie die heel vloeibaar is.

Nu vlieg ik ook al lang met 30 procent nitro en moet zeggen dat mijn motortjes absoluut in goeie conditie zijn... kan het niet vergelijken met een lager percentage want dat gebruik ik niet.

Ik vlieg sinds een paar maanden met optifuel, prima spul...
 
Bij overstap van PowerMaster naar OptiFuel 30% heb ik de motoren een stuk rijker moeten zetten om dezelfde motorloop te behouden. Dikkere olie mischien ?
Maar mijn oude trouwe vrachtwagen (ow, sorry.... Raptor 90) loopt er prima op.....
Kortom, die Optifuel brandstof werkt gewoon goed...
 
Ik zal dit volgende week uitproberen.
Dus ik zet de naald meer open van 91HZ.
Ik ben nu iets meer dan 1 1/2 open high speed met coolpower 30
Thanks,
Marc
 
Back
Top