Optimale start

Vincent, is het je gelukt om met hetzelfde model van 25 mtr naar 60 meter te gaan of was daar ook een ander model voor nodig? Misschien een gewetensvraag aangezien ik veronderstel dat je altijd Tantalus vliegt en gevlogen hebt[emoji2]. Tantalus ... What else??

Laatst bewerkt door een moderator:
Vincent, is het je gelukt om met hetzelfde model van 25 mtr naar 60 meter te gaan of was daar ook een ander model voor nodig? Misschien een gewetensvraag aangezien ik veronderstel dat je altijd Tantalus vliegt en gevlogen hebt[emoji2]. Tantalus ... What else??
Goede vraag, ik ben begonnen met een 2e hands twister2, prima kist en die belabberde hoogte lag vooral aan mn eigen onkunde, de tantalus t8c die daarna vloog gooide ik in het begin ook zo laag, nu is die 25m wel erg overdreven, maar hoger dan 35 m kwam ik niet.
het echte verschil is geleidelijk aan erin geslopen, net als het vertrouwen in je spullen dat dat ook allemaal heel blijft tijdens je worp...
Na een jaar kon ik ongeveer 45 a 50 meter halen met de tantalus t8c, deze hoogte is ongeveer constant gebleven, afhankelijk van de wind, ballast ed.
Eigenlijk het laatste jaar dat ik nu vlieg begin ik ongeveer 55 meter te gooien met de t8c..Sinds ik ben over gestapt op de tantalus dp gooi ik weer een stukje hoger, 55 tot 65 meter haal ik redelijk constant. Ik denk zelf dat de kist (dp) op het moment goed aansluit bij mn werpen, voornamelijk natuurlijk door de smallere koorde, waardoor er ineens zo'n verbetering is. kan me herinneren dat de angst om wat te slopen tijdens de start, de grootste belemmering was om 's ff goed je best te doen op die worp. Na de 1e gebroken tip en de reparatie daarvan was ik daarvan af.
Eindconclusie; als er niets breekt of kraakt, oefen je nog niet hard genoeg;)

Heren, deze topic verdient een sticky!

Vanwege tijd vlieg ik te weinig en leer daardoor minder vlot maar deze tips zullen zeker veel helpen in het juist aanleren van de werptechniek. Thanks.

oh, ik ben ook om naar de Taranis. Het is de betaalbare top zender. had een 9XR, niks op aan te merken maar vlieg sommige modellen met Spektrum/Orange en andere FrSky (Dus twee zenders). Met de Taranis een degelijke zender die beide protocollen tegelijk aan kan. De 9XR's staan dus nu op Marktplaats.

Sticky maken dus, thanks!

Hi Mark, ik weet niet precies wat je bedoeld met een "sticky" maken.
Gisteren in een uurtje veel geleerd van Loet, Vincent en Jaap. Inmiddels ben ik in de 30 mtr zone beland[emoji3], maar moet nog wel veel oefenen. Zal de hoogte plaatjes straks uploaden.

Ik ga deze toch toch weer een beetje 'up' helpen aangezien ik hem in een google zoektocht naar verbeteren van werpen tegenkwam en er veel nuttige info in staat.

@bgo : Sticky maken is een draadje/topic vastzetten zodat deze altijd bovenaan alle berichten in HLG/DLG staat. Wanneer men hier nieuw is en de stickies (best lekker) in duikt heb je gelijk de beste info te pakken.

Back