optimum acceleratie voor electromotor ?

In de Jeti spin regelaars kun je de acceleratie van de electromotor instellen, nu heb ik die op 0.2 sec staan, want ik dacht, hoe sneller hoe beter. Maar ik begin daar nu toch aan te twijfelen, want hoe sneller je accelereerd hoe meer kracht er op de kist wordt uitgeoefend. En dat merk je toch echt bij een lage snelheid.

En ik ben niet de snelste meer, waardoor ik dan toch behoorlijk met de airons moet corrigeren.

Wat is nu slim om in te stellen ?
Ik weet, het zal altijd een compromie zijn, maar waar ligt die?

Bart,

Is natuurlijk heel erg afhankelijk van type toestel, en ook je eigenlijk vliegstijl.
Wil je een snelle gasresponse voor een 3D kist, zal je die acceleratie toch kort moeten zetten.

Om stroompieken te voorkomen, en ook je toestel mechanisch te ontlasten is een langzame "optoertijd" beter. Als je er zelf maar tevreden mee bent...

als het brandstofvliegen nog in je bload zit, ben je waarschijnlijk ook wel sneller tevreden met een ietswat trage acceleratie.

Hoe groter traagheid/massa van prop, hoe meer stroom de motor even trekt bij optoeren. Door optoeren te vertragen, hou je die stroom binnen de grenzen.

Back