Opvoeren oude Nikko?

Beste allemaal, me eerste nieuwe thread, heb hier al veel informatie gezien en handige tips!
maar nog niet eentje gezien wat mijn model betreft!
Ik heb van een collega een al wat oudere Nikko Super Evolution 1/10 (nummer RDC-100014B) en kan via Nikko wel de originele motor bestellen maar dan houden we het zelfde resultaat natuurlijk! Heeft iemand nog tips om er wat nieuwe techniek in te stoppen (makkelijkste lijkt me een nieuwe motor)!
Heb al nieuwe kap en nieuwe velgjes gevonden om hem wat op te knappen!

Ook heeft had hij nog een kleine Nikko Evolution 1/14 (nummer RDC-140362A), maar hier kan ik niet echt nieuwe kappen voor bestellen en dergelijke dus die hoef niet perse opgevoerd te worden, daar zal ik me neefje mee laten rijden:cool:!

alvast bedankt voor je tijd voor dit verhaal:p

367530731905foto.JPG

Andere accu kan misschien ook werken. Ik denk dat je nu op nimh rijd, maar je kunt ook overstappen op lipo. Houden hun spannjng wat meer vast. Wel moet je ook een lipolader aan schaffen dat erg duur kan worden.

Met alle respect , maar volgens mij is iedere euro die je hier in stopt er een te veel.
Beter rondkijken voor een leuke tt-01 of zo.

Inderdaad, geen geld aan uitgeven. Gewoon "echte" modelbouw kopen.
Neem 150 euro budget en je komt een heel eind om te starten.

Ik heb dat ook ooit zelf geprobeerd (toen ik begon met modelbouw)
Uiteindelijk blijf je over met een hoop onderdelen die je nooit meer in elkaar krijgt.
Dat is omdat het gewoon niet is gemaakt om verbouwd te worden.

Je kunt beter voor 100-200 euro een merk auto kopen, en van daar uit je hardware geleidelijk upgraden.

Laat die oude Nikko zen waarde en zet hem in de kast ofzo :) Niets aan doen en zoals gezegt lekker een TT-01 of Spec-r S1 kopen en die upgraden!

Back