Opvolger Calmato

Ik heb nu een tijdje mijn brevet en vlieg al die tijd met mijn Calmato. Nu raak ik er een beetje op uitgekeken en het wordt tijd dat deze in de mottenballen gaat. Nu wil ik deze winter een laagdekker gaan boven. ARF of bouwdoos, ben ik nog niet over uit. Ik heb geen ervaring met bouwen. Welke kist kunnen jullie mijn aanbevelen? Kist moet een .46 motor hebben.
Ik heb al verschillende opties gekregen (fourstar, puma), maar natuurlijk zijn er meer mogelijkheden.
Wie o wie heeft een tip voor mij?

Laatst bewerkt:
vooral als je die te koop hebt staan hé ?

Ik heb jaren met een Puma gevlogen, echt een goede opvolger van een Calmato.
Onlangs kort gevlogen helaas maar ik hoef alleen een romp te bouwen de rest is nog in orde.

Heeft eerlijk gezegd niks te maken met het zelf te koop hebben staan. Het is dat ik er zelf al 3 heb, daarom gaat er ook 1 weg. Ik heb na mijn calmato hoogdekker. Met een puma, super air, calmato sport, tiger2 gevlogen. En met de chipmunk. En geloof me dat is gewoon zo'n ontzettend fijn gemoedelijk maar toch super sportief vliegend toestel. Met een 15cc viertakt. Steekt die met kop en schouders boven alle eerder genoemde toestellen uit. Maar is prima als 2e toestel omdat een chipmunk gewoon geen valse trekjes heeft. Ik denk dat alle chipmunk eigenaren en ex eigenaren bovenstaande alleen maar zullen beamen. Dus niet te snel conclusies trekken dat ik dit alleen maar zeg omdat ik er een te koop heb. Zoals eerder gezegd is de chipmunk mijn toestel waar ik altijd mee vlieg.

Bij ons op de club werd de Fourstar aangeraden. Makkelijk om te bouwen en leuk om mee te vliegen! Ga er van de winter aan beginnen.

Ik heb de Hamon Rocket van Seagull. Met een .46 os motor.
Vliegt super. Lekker snel, maar ook gemakkelijk te landen.
Bovendien is hij nog erg mooi ook!!
harmony.jpg

Back