Frans46:
Hallo Frans,
Ik doelde met mijn opmerking over lange neuzen op goedkopere modellen; Miba Electra en Explorer 2 zijn daar niet bepaald toe te rekenen

.
Ik kom met die 28 mm motortjes toch wel weg. Bij het gecrashte model, dezelfde romp met Gracia vleugel en Gracia V-tail, kwam ik op 9m/sec., maar het model woog slechts 1300 gram! Vloog werkelijk super; ik bouw hem snel weer zo op. Ik gebruikte daarin een Emax 2218/09, die ik op 3 cellen evenwel niet tot voldoende prestaties kon brengen. Ik had er vervolgens een 4s 750 Nano Tech 35c aangehangen; trok 20A op 9,5/5.
Op de Mandarin-versie (die veel zwaarder is) staat een 2834 Turnigy. Ook daar kwam ik met 3s niet uit. 120 m. in 30sec. met 10/6; 158 m. in 30 sec. met 11/6. Nu met 4s 24A op 10/6; dat is meer dan 300W en kom daarmee ruim boven de 200m. Is zelfs wat teveel van het goede.
Misschien ook voor jou een idee om naar 4s te gaan. Voor de motortjes is dat beslist geen probleem (die hebben liever meer Volt dan meer Ampere).
Wel even controleren of je regelaars dat aankunnen.
Mijn V-staart is inderdaad te zwaar (100gram), dat schreef ik al. Daar ga ik binnenkort maar eens een zwitserse gatenkaas van maken. Maar met de originele Mandarin-staart wordt dat niet beter, zoals ik ook al aangaf, door de lange hefboom naar achteren.
Op het gecrashte model had ik een originele Gracia V-tail, met Oralight bespannen. Deze woog 80 gram. De Avia-tail (die ik hier ook heb liggen) is een stuk kleiner, ook in jouw verlengde versie, denk ik.
We zullen zien wat het wordt in Vipava. Ik verwacht veel wind, dat is daar vaak zo in het voorjaar. 26 deelnemers zijn ingeschreven.
Resultaat vind ik niet zo belangrijk. Ik moet ook erg oppassen met slechts 1 model. We maken er een aardig uitje van. Grotten van Postojna bezoeken, en zo.
Bij jullie duurt het nog even tot de eerste wedstrijd, zag ik. Ben jij niet geinteresseerd in deelname aan een Eurotour-wedstrijd? Voor het eerst is er ook een wedstrijd in Oostenrijk, in augustus.
Groet,
Juun
Twincam1449:
Bedankt voor je reactie en meedenken. Ik heb evenwel een paar weken geleden al mijn Hott-apparatuur (ik heb 2 zenders en 8 ontvangers) op de recentste software-stand gebracht. Dat zal mij dus niet meer helpen, helaas.