Opvolger gezocht voor de multiplex Easystar

Hallo ik ben inmiddels opzoek naar een opvolger van mijn Easystar. Na een aantal tevreden uren wil ik graag alvast aan de slag gaan met een 4 kanaals vliegtuig.

Ik dacht zelf aan de Multiplex Magister. Makkelijk te bouwen (is voor mij wel belangrijk :roll: ) en naar zeggen makkelijk te vliegen.

Kan iemand dit bevestigen?

De magister is zeker een mooie grote aileron trainer, die niet zoveel last zal hebben van n klein briesje. Het leuke is ook dat de magister zowel brandstof als electro kan worden gebouwd, dus je kunt em maken naar je eigen persoonlijke smaak. :P In de modelbouw aktueel kregen ze em niet gestart vanuit t gras, maar dat zag er vrij hoogpolig uit. Mischien heb je met een vers gemaaid club biljartlaken meer geluk. Als je genoeg geld hebt kun je dr een lekkere typhoon 29/10 in zetten met een 3s1p 2600 lipo accu, dan komt ie denk ik wel los met rollende start, en kun je met rustig gasgeven een eeuwigheid hangen. :) Verder is et wel een lekker stevig bakje (Hij is van elapor geloof ik) waarmee je denk ik wel weg komt met zo af en toe een scheve landing. :P

Heb je al een clubje gevonden? Als wildvlieger kun je helaas niet veel doen met dit soort mooie chessna achtige toestanden. ;)

Succes met je eerste aileron vlucht! Voor mij was et alsof ik ineens teugels aan mijn ezeltje had zitten. :D

Freakazoid zei:
Heb je al een clubje gevonden? Als wildvlieger kun je helaas niet veel doen met dit soort mooie chessna achtige toestanden. ;)

Succes met je eerste aileron vlucht! Voor mij was et alsof ik ineens teugels aan mijn ezeltje had zitten. :D

Vlieg sinds kort bij de Gmvc, dus we hebben gelukkig wel begeleiding, beetje zonden om de pas gebouwde kist kapot te vliegen :roll:

Ik was zeer tevreden over de twinstarII. Vliegt met een goede snelheid,je kan heel wat acro uithalen en wanneer batt.pack leeg is kan je met lage snelheid mooi aanzweven. Magister is ook reuze !

Thanks voor de tips, ik geef de voorkeur aan de Magister boven de Twinstar (Heb ik ook naar gekeken), omdat deze een landingsgestel heeft en maar 1 motor. Lijkt me makkelijker vliegen, maar ik wilde ook graag gewoon kunnen opstijgen zonder hem omhoog te gooien, vandaar de Magister ;)

Iemand wellicht nog andere tips?

magister is super voor beginers en gevorderen die gewoon lekker willen vliegen aan het eind van de dat
anders is de calmato laag dekker ook een bijzonder goede.
een leuk kistje is ook de apache 3 alleen is het landings gestel te slap en crashen is einde apache
deze is bijzonder langzaam te vliegen. met een os46fxi + een 12x6 prop kon ik hem een kwart gas zijn rondjes laten vliegen.
als ik flaperons gebruikte was het nog lager te krijgen.
landen met flaperons was binnen brengen op gas en op de halfe meter precies landen
de calmato sport moet ik nog eens uit rusten met flaperons om te kijken hoe dat is bij deze

frankelfert zei:
Thanks voor de tips, ik geef de voorkeur aan de Magister boven de Twinstar (Heb ik ook naar gekeken), omdat deze een landingsgestel heeft en maar 1 motor. Lijkt me makkelijker vliegen, maar ik wilde ook graag gewoon kunnen opstijgen zonder hem omhoog te gooien, vandaar de Magister ;)

Iemand wellicht nog andere tips?

Je zou ook voor de cessna 182 kunnen gaan, die koop je al voor 149 euro met een 4 kanaals zender.
Leuk vliegtuig vind ik zelf, gas hoogte en richting en aileroins........enige nadeel aan dit kistje is dat hij van piepschuim is en niet van elapor, dus bij een evt. crasch heb je meer kans op schade.
Evt met een brusheler motor zou je een grondstart kunnen realiseren.
Zelf vind ik het een heel leuk vliegtuig, maar als je het geld heb zou ik ook voor de Magistar gaan, ik geloof zelfs dat er een nieuwe magistar komt van Multiplex, deze is iets kleiner dan de oude. (hoorde ik laatst in een modelbouwwinkel.

S6 met je keuze.....en als je de magistar gaat kopen......heel graag een bouwverslag lijkt mij leuk......ik zit er ook aan te denken om hem te gaan kopen :wink:

ik geloof zelfs dat er een nieuwe magistar komt van Multiplex, deze is iets kleiner dan de oude. (hoorde ik laatst in een modelbouwwinkel.
Klopt! dat is de Multiplex Minimag vanaf 10 januari te koop :) Ik ga ervoor in ieder geval.. Op de site van Multiplex staat een filmpje ervan :)

Let wel dat in de filmpjes de Minimag niet Standaard is.. maar de volgende setup heeft :

minimagfrinternet3ht.jpg

"Brushless-Tuning" mit
Antriebs-Satz "Sport" BL-X 22-18
incl. Fahrtregler, Propeller, Montagematerial

Film von: Jürgen Heilig
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?s=cb503b9fda27996c272c8d3b6beab02a&attachmentid=694251

Als linkt niet werkt heb ik hem hier nog geupload :

http://d27.yousendit.com/D/0MDEPYX1RXT9D1FB8VA9Z0MDZ3/MPX MiniMag.wmv

MiniMag als Wasserflugzeug
http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_videos/minimag_5mb.mpg
http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_videos/minimag_12mb.mpg

Ziet er wel heel erg gaaf uit dat filmpje, helemaal met die drijvers.
Iemand enig idee wat hij gaat kosten :?:
Hij heeft erg veel weg van mijn cessna, ook wat vliegeigenschappen betreft, alleen ik denk en weet zeker dat de mini Magistar een stuk sterker is dan de cessna 182.................dus laat hem maar komen :lol: :lol:

Volgens mij gaat dit bij velen het favoriete beginnersvliegtuigje worden ! Heeft zo te zien goede vliegeigenschappen.

nike-o zei:
Volgens mij gaat dit bij velen het favoriete beginnersvliegtuigje worden ! Heeft zo te zien goede vliegeigenschappen.

Ik vraag mij alleen af wat de voordelen en nadelen zijn tenopzichte van de "standaard" magister. Ik neem aan dat een groter vliegtuig met een groter vleugel oppervlak in principe ook stabieler en beter vliegt...... toch?

Ik had precies die gedachte, groter betekend minder windgevoelig.

Maarja, mijn eerste aileron kistje was een pico-jet. :P Een aerobatics deltawing van 80cm. Vliegt na 3 jaar nog altijd. Dus zo supergevoelig zal t wel niet liggen.

Pjotrrr zei:
MiniMagister is 64 euri incl. Permax 400 motor bij www.hoellein.com

Elapor, 101cm span......

Hmmm duidelijk goedkoper dan de standaar Magister. Weet iemand toevallig of er ook zo'n motor ophanging bij geleverd wordt?

Aangezien dit wel bij de "normale" Magister zit. Als ik ooit dit motor moet vervangen heb ik namelijk geen zin om het hele model open te zagen, zoals bij de Easystar :?

Weet iemand toevallig of er ook zo'n motor ophanging bij geleverd wordt?

Aangezien dit wel bij de "normale" Magister zit. Als ik ooit dit motor moet vervangen heb ik namelijk geen zin om het hele model open te zagen, zoals bij de Easystar

Van de multiplex-site:
Plastic motor mount - Tuning easily possible - e.g.

Lijkt me dus mogelijk zonder al te veel problemen, geen metaal scheelt ook weer gewicht :D .

sorry messchien een domme vraag maar heeft die minimag rolroeren ??? m'n duits is niet zo goed

El Barto

Back